۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا+فیلم

#حقوق_بشر #ایران - تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان روز عاشورا+فیلم


  خانواده های دستگیر شدگان عصر روز عاشورا و حامیان آقای کاظمینی بروجردی مقابل پلیس امنیت شهر ری دست به تجمع اعتراضی زدند.
   
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬به دنبال یورش ماموران وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی به مراسم حمایت کنندگان آیت الله سید محمد حسین بروجردی کاظمینی در روز عاشورا و بازداشت حدود یکصد نفر از هواداران و نزدیکان وی، جمعی از بستگان بازداشت شدگان صبح امروز سه شنبه 11 مهرماه در مقابل پلیس امنیت شهر ری اقدام به تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع کنندگان به موارد نقض حقوقشان در روز عاشورا و شرکت در مراسم مذهبی اعتراض کرده و خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط افراد بازداشتی شدند.     
ماموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با وارد کردن اتهاماتی حقیرانه مانند رقصیدن و یا کف زدن و بی حجابی و لهو و لعب؛ اقدام به ضرب و شتم نفرات در محل کرده  و نزدیک به صد تن را بازداشت نمودند. 
ماموران وزارت اطلاعات هم اکنون از تماس افراد بازداشت شده با خانواده هایشان ممانعت میکنند. 
 نیروهای امنیتی موبایل، ‌لب تاپ و دوربین های افراد حاضر در جلسه را مصادره نموده و با تفتیش وسایل انفرادی نفرات، اقدام به توهین و فحاشی به شرکت کنندگان کردند. 
عده ای از شرکت کنندگان بر اثر ضرب و شتم ماموران مجروح و مصدوم شدند. اسامی تعدادی از نفرات مصدوم در این یورش بقرار زیر است:
احسان جوادی،‌ حسین میرزایی، راحله شریفی،‌ زینب ابوالفتحی، رضا زبیری، محبوبه زبیری، فاطمه ثامنی  و نادرخدادادی 

شایان ذکر است که یکشنبه شب10 مهرماه، آقای رضا زبیری در اثر ضرب و شتم و تحمل ساعت ها بازجویی سنگین در محل دستگیری  به علت ناراحتی قلبی از هوش رفت.بر اساس گفته نزدیکان وی وخامت حال وی به حدی بود که در نتیجه ماموران وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به اجبار او را به بیمارستان فیروزآبادی واقع در منطقه ۲۰ شهر تهران منتقل کردند. هنوز از وضعیت دقیق وی و سایر بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#تجمع #زندان #مجلس #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر