۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

نگرانی از جان زندانیان سیاسی

#ایران - نگرانی از جان زندانیان سیاسی 




ما نگران جان بهنام ابراهيم زاده، جعفر عظيم زاده، محمد صادق كبودوند و ساير زندانيان سياسى در زندانهاى مخوف جمهورى اسلام هستيم   

 و عضويت در"جمعيت دفاع از کودکان کار و ، بهنام ابراهيم زاده از فعالين كارگرى  به جرم دفاع از حقوق كارگران تحت عنوان "اقدام عليه امنيت ملى "به پنج سال زندان محكوم شده و تنها چند ماه پيش از پايان ٩٨٣١ خيابان"  در سال  او را به جرم "اجتماع و تبانی عليه نظام "به نه سال و نيم حبس محكوم كردند .جمهورى اسلامى ايران ً حبسش مجددا مبارزات كارگران و معلمان و يا فعاليت حقوق بشرى را "اقدام عليه امنيت ملى "و يا "تبليغ و تبانى بر عليه نظام "مى نامد و فعالين را به حبس هاى طولانى محكوم مى كند .در زندان نيز از هر نوع ازار و فشار بر انان خودارى نمى كند، از جمله نگهدارى انان در كنار زندانيان خطرناك و محروميت از بهداشت و مراقبتهاى پزشكى.  بهنام ابراهيم زاده پس از چند دوره اعتصاب غذا در اعتراض به نگهداری او در بند زندانيان خطرناک زندان رجايی شهر، با ضرب و جرح ماموران زندان مواجه شد، بنا به تشخيص پزشکان معالج زندان، او بايد هر چه سريع تر به مراکز درمانی در خارج از زندان منتقل شود .او به شدت از درد آتروز گردن و ديسک کمر رنج می برد .  تاکنون مقامات زندان و دادستانى با درخواست پزشکان به انتقال او براى معالجه موافقت نکرده اند. بی توجهی و عدم رسيدگی پزشکی به زندانيان اعتصابى و يا بيمار در زندانهاى جمهوری اسلامی، يكى از شيوهاى رايج شكنجه و اعمال فشار بر زندانيان سياسی است.  جعفرعظيم زاده، از فعالين كارگرى ورئيس هيات مديره ازاد اتحاديه كارگران ايران، بيش از چهل روز است كه در اعتراض به احكام خودسرانه دادگاه در اعتصاب غذا بسر مى برد. ، موسس و رئيس کل "سازمان » پيام مردم «محمد صادق كبودوند، فعال حقوق بشرى، مديرمسئول و سردبير هفته نامه دفاع از حقوق بشر كردستان "در اعتراض به  "اتهامات جديد"  مدتهاست كه دراعتصاب غذا بسر مى برد .جان اين زندانيان سياسى در خطر است . زندانيان سياسى براى اعتراض به احكام دادگاهاى فرمايشى، شرايط غير انسانى زندانها و بدرفتارى با انان دست به اعتصاب غذا مى زنند .اعتصاب غذا تنها وسيله مقاومت انان در برابر بى عدالتى هاى جمهورى اسلامى ايران است.   جمهورى اسلامى ايرانى با بى توجهى عامدانه به وضعيت اين زندانيان سياسى، مسئول به خطر افتادن سلامتی و جان انان است.  
ما اجرای احکام زندان ،شلاق و جريمه عليه کارگران معترض و حق طلب را محکوم می کنيم .از تمام سازمانهای حقوق بشر بين المللی و مدافع آزادی دعوت می کنيم، با اعمال هر چه بيشتر فشار بر جمهورى اسلامى ايران:    . انها را وادار به پذيرش خواسته های زندانيان اعتصابی كنيد   . انها را وادار كنيد به رفتار خشن و نامناسب خود عليه زندانيان سياسی پايان دهند  از نگهداری زندانيان غير سياسی از جمله مجرمين عادی در بندهای زندانيان سياسی و فرستادن زندانيان  سياسی به بندهای مجرمين غير سياسی خودارى كنند.   

كانون كنشگران سوسياليست، دمكرات و ازاديخواه ايران- هانوفر كميته حمايت از زندانيان سياسى  ١١٩٢ ژوئن ٩١ ارديبهشت ١٩جمعه   

رونوشت به :
 سازمان عفو بين الملل • کميته حقوق بشر سازمان ملل • 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر