۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

ارجاع حکم اعدام مرجان داوری به دیوان عالی کشور

#حقوق_بشر #ایران - ارجاع حکم اعدام مرجان داوری به دیوان عالی کشور 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛پرونده اعدام مرجان داوری پس از اعتراض به رای صادره به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
مرجان داوری مترجم و محقق زندانی در زندان قرچک ورامین با اتهام عضویت در گروه عرفانی اکنکار به اعدام محکوم شده است. 
 گفته میشود قرار است خانم داوری به بند زنان زندان اوین منتقل شود.

مرجان داوری متولد ۱۳۴۵ در تهران  تحصیلات ابتدایی را در انگلستان و در بازگشت به ایران، در مدرسه بین المللی تیزهوشان پارتیان به اتمام رساند. در سیزده سالگی موفق به اخذ دیپلم ترجمه زبان انگلیسی شد. تحصیلات دانشگاهی را با رتبه دو رقمی وارد دانشگاه هنر الزهرا در رشته گرافیک و نقاشی و همچنین تحقیق و ترجمه در زمینه علوم باطنی و هستی شناسی مشرق و مغرب زمین ادامه داد.

 خانم مرجان داوری به علت برگزاری کلاس و ترجمه کتاب در خصوص اکنکار دستگیر و به اتهام فساد فی الارض به اعدام محکوم شده است.

خانم داوری در روز ۲ مهر ماه سال ۱۳۹۴ در منزل پدری‌اش در شهر کرج توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و قاضی صلواتی حکم اعدام وی را صادر کرده است.
اتهامات دیگری همچون فرقه گرایی، ارتداد،اجتماع و تبانی علیه نظام، عضویت در فرقه عرفانی اکنکار، مباحثی که در کتب ترجمه شده توسط ایشان مطرح شده و سخنانی که در طی کلاس‌هایی که برگزار کردند به زبان آورده‌اند در دادگاه علیه وی استفاده شده تا بتوانند اتهام افساد فی الارض را به وی وارد کنند..

مرجان داوری درسال ۱۳۸۹ اقدام به ترجمه آثار نویسندگان مکاتب فکری اشراقیون در سرتاسر جهان، گردآوری و تدوین مجموعه ای در این زمینه نمود. از جمله آثار ترجمه شده توسط وی می توان به «پنجه زمان اثر پال توئیچل، جوینده اثر فیل موریمیتسو، تمرینات معنوی اک اثر هارولد کلمپ» اشاره کرد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعدام #دیوان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر