۱۳۹۶ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

یادی از زندانی بیمار هادی قائمی پس از ۸ سال زندان و تبعید

#حقوق_بشر #ایران - یادی از زندانی بیمار هادی قائمی پس از ۸ سال زندان و تبعید



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛هادی قائمی زندانی سیاسی که از ۶دیماه سال ۸۸ در زندان است . او همراه با خانواده محسن و احمد دانشپور دستگیر و ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵سال زندان در تبعید محکوم شد. 
.او در حالی بعد از دستگیری از منزل به بند بدنام ۲۰۹ منتقل شده بود که از انواع بیماری و کهولت سن رنج می برد. هادی قائمی که به دلیل هوداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر شده بود پس از مدتی یعنی در سال ۸۹ به زندان گنبد کاووس تبعید شد .
مدتی بعد از تبعید به زندان شهرستان گنبد به دلیل وخامت حال عمومی، کهولت سن و بیماری های گوناگون از جمله فشار خون بالا و مشکلات پروستات، جهت پیگیری روند درمانی او را در سال ۹۴ به زندان اوین بازگرداندند.
یوسف قائمی، فرزند هادی در همان زمان طی مصاحبه یی گفت که اخیرا پدرش را به تهران منتقل کرده‌اند تا مورد عمل جراحی قرار بگیرد. هادی قائمی هم اکنون در تهران در زندان اوین به سر می‌برد یوسف، فرزند او می‌گوید:
 "برای مرخصی یک میلیارد تومان وثیقه می‌خواهند و ما نمی‌توانیم چنین وثیقه سنگینی را تأمین کنیم. برای ماده ۱۳۴ هم اقدام کردیم، اما گفتند که شامل حال ایشان نمی‌شود. می‌گویند ماده ۱۳۴ برای کسانی است که بیشتر از یک اتهام در پرونده‌شان است. اتفاقاً پدر من هم بیشتر از یک اتهام دارد ولی وقتی پیش قاضی رفتیم گفت شرکت در اجتماعات و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و.. همه یک اتهام محسوب می‌شود و تفکیک نمی‌کنیم. برای همین قبول نکردند".
هادی قائمی اکنون بیش از از ۸ سال است که به رغم کهولت سن و انواع بیماریها و فشار خون بالا در زندان به سر می برد. او مانند هزاران زندانی دیگر طی این ۳۸ سال حاکمیت از حداقل دادرسی عادلانه و داشتن وکیل محروم بوده است. او در دادگاهی محاکمه شده است که در نظر قاضی آن، متهم قبل از ورود و طی آیین قضایی ودادرسی یک مجرم است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین #بیمار #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر