۱۳۹۶ خرداد ۲۴, چهارشنبه

در ادامه فشار بر اهل سنت شکنجه محمدامین عبداللهی در زندان بیرجند

#حقوق_بشر #ایران -در ادامه فشار بر اهل سنت شکنجه محمدامین عبداللهی در زندان بیرجند 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در ادامه آتش به اختیار و فشار بر اهل سنت؛زندانی سیاسی اهل سنت تبعیدی محمدامین عبداللهی روز ۲۱ خرداد ماه توسط پرسنل و بعضی از  زندانیان زندان بیرجند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
بر اساس گزارشهای منتشره به تحریک مسئولین زندان؛بعضی از زندانیان وی را داعشی خوانده و مورد توهین قرار می دهند. محمد امین عبداللهی پس از اعتراض به این موضوع؛ مورد یورش و سپس ضرب و شتم توسط زندانیان قرار گرفت. با ورود گارد زندان این ضرب و شتم توسط گارد زندان ادامه پیدا کرد.
محمدامین عبداللهی زندانی سیاسی اهل سنت در این درگیری از ناحیه صورت و سینه مجروح شده ولی اجازه مراجعه به بهداری و مداوا به وی داده نشده است.

محمد امین عبداللهی متاهل و دارای یک فرزند است .خانواده این زندانی سیاسی در شهر بوکان استان ارومیە  زندگی می کنند و به دلیل بعد مسافت تا بیرجند و مشکلات مالی امکان ملاقات با وی را در چند سال گدشتە نداشتەاند.

محمدامین عبدالهی اهل بوکان،در پاییز سال ۱۳۸۴ دستگیر و پس از ۱۵ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با احزاب کوردستانی د و نیز تبلیغ علیه نظام، محاکمه و در مجموع به ۱۸سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد، وی پس از گذراندن مدتی در زندان های ارومیه و مهاباد به زندان طبس و سپس بیرجند تبعید شد و در حال حاضر مشغول تحمل یازدهمین سال حبس در تبعید است.
در روزهای گذشته پس از وقایع رخ داده در مجلس و قبر خمینی فشارها بر زندانیان اهل سنت افزایش یافته و همچنین تعدادی از هموطنان اهل سنت در شهرهای کردستان و هرمزگان دستگیر شده اند.

 در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اهل_سنت #دستگیری #شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر