۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

شروع اعتصاب غذای خشک رسول حردانی

#حقوق_بشر #ایران - شروع اعتصاب غذای خشک رسول حردانی



بر اساس خبرهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛روز جمعه نهم تیرماه 1396 رسول حردانی زندانی بند 4 سالن 12 زندان رجایی شهر کرج، به دلیل عدم توجه و پیگیری مسئولین نسبت به خواسته های قانونی اش اعلان اعتصاب غذای خشک کرد.
زندانی سیاسی رسول حردانی از روز دوشنبه هشتم خرداد ماه سال اعتصاب غذای تر را آغاز و در همین راستا برادر وی خالد حردانی نیز در حمایت از وی دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به گفته منابع مطلع و گزارشهایی که پیش از این منتشر کرده بودیم؛ این زندانی به دلیل عدم رسیدگی به پرونده، اتمام دوران محکومیت و جلوگیری از آزادی، محرومیت از کلیه حقوق اولیه وانسانی از جمله مرخصی، اعزام به بیمارستان و خدمات درمانی، ملاقات و حق استفاده از تلفن و ... دست به اعتصاب غذا زده است 
در این شرایط است که که این زندانی پس از بی توجهی مسئولین در خصوص خواسته های خود اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده است. 
رسول حردانی روز سه شنبه دوم خردادماه در حالی که پس از گذراندن 17 سال شکنجه و زندان دچار شوک عصبی شده بود؛ نه تنها با بی توجهی و عدم رسیدگی پزشکان بهداری مواجه بلکه از اعزام وی به بیمارستان نیز جلوگیری به عمل آوردند.
شایان ذکر است رسول در خالد حردانی به همراه فرهنگ و شهرام پورمنصوری از متهمین پرونده موسوم به ارتفاع پست با وجود گذراندن 17 سال حبس و اتمام دوران محکومیت کماکان در زندان نگهداری میشوند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رشت #اعدام #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر