۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

حمایت خامنه ای از کشتار در دهه ۶۰ و تایید کشتار زندانیان در سال ۱۳۶۷

#حقوق_بشر #ایران - حمایت خامنه ای از کشتار در دهه ۶۰ و تایید کشتار زندانیان در سال ۱۳۶۷



در بیست و هشتمین سالگرد مرگ خمینی؛ خامنه ای در یک سخنرانی به همین مناسبت؛ در برابر فشار و تهاجم و واکنش افکار عمومی مردم ایران نسبت به اعدامهای دهه شصت و بطور ویژه نسبت به کشتار هولناک زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ واکنش نشان داد و دهه شصت را دهه حیات با برکت امام بزرگوارش! نامید .
 خامنه ای که در محل قبر خمینی صحبت می کرد گفت :
نکته ای را عرض کنم در دهه ۶۰، دهه اول پیروزی انقلاب و حیات با برکت امام، دهه ۶۰ دهه مظلوم است، دهه تعیین کننده در سرنوشت ایرانی و حساس و ناشناخته است و اخیراً توسط برخی از صاحبان بلندگوها مورد تهاجم قرار می‌دهند.
وی در ادامه درباره دهه ۶۰ گفت: توصیه می‌کنم به همه کسانی که اهل فکر و تأمل هستند جای شهید و جلاد عوض نشود. ملت ایران در دهه ۶۰ مظلوم واقع شد.
علاوه بر قتلها و اعدامهای فله ای سال های ۶۰ تا ۶۳؛ در تابستان ۶۷ با فتوای خمینی هزاران زندانی سیاسی در تمامی شهرها و زندانهای ایران به طور گروهی اعدام شدند.
تمامی این زندانیان در دادگاههای حکومتی به حبس و زندان محکوم شده و دارای حکم ابلاغ شده بودند. این زندانیان زن و مرد که اکثریت در سنین زیر ۲۵ سال بودند؛ پس از گذراندن سالیانی از حبس خود در تابستان ۶۷ اعدام شدند. بسیاری از این زندانیان با اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر شده بودند. 
به گفته رضا ملک که در آن زمان یکی از معاونین وزارت اطلاعات بود؛ حداقل ۳۳۷۰۰ زندانی در عرض کمتر از دو ماه اعدام شدند.
موضوع این اعدامهای وسیع و گسترده در سال گذشته پس از انتشار یک نوار صوتی جلسه آیت الله منتظری(قائم مقام خمینی در آن زمان )با ۴ عضو هیئت مرگ (کمیسیونی که احکام اعدام را صادر می کرد) با گستردگی بیشتری در افکار عمومی ایران و جهان مطرح شد.
اینک که پس از سالها سکوت؛‌ خامنه ای به میدان آمده و پس از سالها پنهانکاری از اعدامهای گسترده و جمعی زندانیان سیاسی و بخصوص اعدامهای جمعی سال ۱۳۶۷ به دفاع از آن زبان گشوده است؛ بایستی از او پرسید:
۱.به جز رئیسی جنایتکار و مصطفی پورمحمدی و نیری؛ سایر عوامل کشتار و اعضای هیأتهای مرگ در زندانهای جمهوری اسلامی چه کسانی بودند؟ آنها را به مردم معرفی کنید تا جلادانی که حاکم بر سرنوشت ملت ایران شده اند؛ شناخته شوند.
۲.آمار زندانیان اعدام شده در زندانهای سراسر کشور به تفکیک هر شهر و زندان چقدر بوده است؟ آنها را اعلام و با اسامی منتشر کنید.
۳.محل دفن زندانیان اعدام شده که حتی اجساد آنها به خانواده هایشان تحویل داده نشد؛ را اعلام کنید.
۴.گورهای جمعی که زندانیان اعدام شده در تابستان سال ۱۳۶۷ در آنها دفن شده و گمنام هستند؛ را اعلام کنید.
۵.گزارشی از نحوه اعدام و علت اعدام دهها هزار زندانی سیاسی ارائه کنید.
به این ترتیب افکار عمومی مردم ایران پاسخ خود را از جنایت علیه بشریت که توسط نظام شما رخ داده است؛ قضاوت خواهد نمود.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #قتل_عام۶۷ #خامنه ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر