۱۳۹۶ خرداد ۲۲, دوشنبه

تهدید و فشار بر خانواده برای تکذیب خبر مرگ فرزند و نوشتن نامه تکذیبیه از طرف اطلاعات کرج

#حقوق_بشر #ایران - تهدید و فشار بر خانواده برای تکذیب خبر مرگ فرزند و نوشتن نامه تکذیبیه از طرف اطلاعات کرج



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از هه نگاو ؛ وزارت اطلاعات اقدام به تهدید خانواده دیاکو هاشمی برای تکذیب خبر مرگ وی در حین بازجویی در اطلاعات کرج کرده است. 
دیاکو هاشمی ۲۴ ساله اهل روانسر پس از بازگشت از سفر خود به فنلاند از طرف اطلاعات کرج دستگیر و پس از ۴۰ روز جسد وی به خانواده تحویل داده شد. روز  پنج‌شنبە ٤ خرداد ماه، ادارە اطلاعات کرج امیر پدر دیاکو را احضار و بە وی اعلام کردە بود فرزندت فوت شدە و همین امروز باید دفنش کنید.
پس از انتشار خبر مرگ وی در زیر شکنجه اداره اطلاعات؛ این خانواده احضار و تهدید شده اند که می بایست خبر را تکذیب کنند. بر اساس گزارش هه نگاو امیر هاشمی پدر دیاکو هاشمی در مصاحبه ای با این سایت اعلام کرد که حاضر به تکذیب این خبر نیست و هر نوشته ای که به نام وی منتشر شود آن را رد خواهد کرد. 
ادارە اطلاعات متنی را به صورت یک نامە تحویل امیر هاشمی پدر دیاکو دادە  و وی را مورد تهدید قرار داده اند کە آن را بە نام خود پخش نماید.

در قسمتی از نامه دیکته شده آمده است:
 بعد از مرگ فرزندم، سایتهای خارجی اقدام بە پخش شایعاتی مبنی بر مرگ وی زیر شکنجە ارگانهای دولتی شدەاند، انتظار دارم هر کس و هر گروهی کە ایجاد شایعە می‌کنند باید دلیل مستند ارائە نمایند و یا نسبت بە شایعە پراکنی بدون سند از هرگونە اظهار نظری اجتناب ورزند.
در بخش پایانی این نامە کە وزارت اطلاعات از امیر هاشمی درخواست نمودە تا آن را منتشر و سپس در رسانەهای ایران نیز انتشار یابد، آمدە است :
 من و خانوادەام در تمامی انتخابات قریب بە ٤٠ سال گذشتە برای قیام و دوام نظام اسلامی مشارکت داریم.

امیر هاشمی در این خصوص می گوید کە مدت یک هفتە است کە ادارە اطلاعات فشارهای خود را بر من افزایش دادە و میخواهد این نامە را با نام خود منتشر نمایم، از همینجا اعلام می‌کنم کە من این نامە را انتشار نخواهم داد و هر کجا منتشر شود من مسئولیت آن را بر عهدە نخواهم گرفت.

نیروهای ادارە اطلاعات اجازە ندادەاند جنازە دیاکو را بە کرماشان (کرمانشاه) برگردانند و خانوادە وی بالاجبار  و در سکوت جسدش را در کرج دفن کردەاند.جسد دیاکو هاشمی در قبرستان “بهشت سکینە” اتوبان کرج بە قزوین، نرسیدە بە کردام، قطعە ٣٢ و ردیف ٣٧ دفن شدە است.

 ادارە اطلاعات از امیر هاشـمی تعهد کتبی اخذ نمودە مبنی بر اینکە کە نباید این خبر در رسانەها منتشر شود.
امیر هاشمی پدر دیاکو  اهل روستای پشت تنگ روانسر بودە و مدت ١٥ سال می‌باشد کە بە همراه خانوادەاش در کرج زندگی می‌کند.

جسد دیاکو هاشمی در قبرستان “بهشت سکینە” اتوبان کرج بە قزوین، نرسیدە بە کردام، قطعە ٣٢ و ردیف ٣٧ دفن شدە است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#مرگ  #کرج  #تهدید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر