۱۳۹۶ خرداد ۲۲, دوشنبه

حسن ابراهیمی زندانی گمنام زندان مرکزی کرج

#حقوق_بشر #ایران - چشم هایی که فراموش نمی شوند



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛زندانی سیاسی حسن ابراهیمی از بیستم فروردین ۱۳۹۳  با هجوم ناگهانی و وحشیانه مأموران به خانه اش دستگیر شد .
 تنها گناهش عضویت در انجمنی بود که دگر گونه می اندیشیدند. انجمن علم حق و عدالت. اینکه اندیشه من و ما چه ربطی به کاخ سر بفلک کشیده ظالمان و سفره های رنگین شده شان دارد، معلوم نیست اما آن چه مسلم است همیشه ترس ظالم از مظلوم  بیشتر از ترس مظلوم از ظالم است . آخر مظلوم چیزی برای از دست دادن ندارد. 
حسن ابراهیمی از زمانی که دستگیر شد فشارهای هولناکی را تحمل کرد. فشارهای طاقت فرسای بازجویی و شکنجه و انفرادی های طولانی مدت و تحقیر و توهین بازجو و زندانبان و بالاخره تحمل شکنجه یاران و درهم شکسته شدن شان.
زندانی سیاسی حسن ابراهیمی شاهد بود که چگونه یار زندانی اش محمدابراهیمی دراثر فشارهای  زندان حافظه اش را از دست داد و درحالی که تنها جرمش نگارش یک کتاب بود چگونه در قمار زندگی همه چیزش را از دست داد حتی سلامت جسمی اش را و با ویلچر از زندان بیرون رفت اما او به خوبی این را می فهمد که همه این از دست دادن ها برای کسب گوهر گرانبهایی است که می ارزد. گوهر گرانبهایی به نام آزادی که اصلا زندگی بدون آن و یا بدون آرمان آزادی به بردگی اختیاری می ماند.
اکنون حسن ابراهیمی درحالی که طبق قانون همین ظالمان و شکنجه گران می بایست در طبقه بندی زندانیان در بند زندانیان سیاسی و عقیدتی باشد او را به بند زندانیان عادی در  زندان مرکزی کرج در بند کشیدند تا صدایش به جایی نرسد تا با مظلومیتی مضاعف حصار زندان را تحمل کند اگرچه هزاران بار تاریخ ثابت کرده است که آن چه پایدار می ماند نه غل و زنجیر و نه دیوار و حصار بلکه اراه و ایمان انسان آرمان خواه است . این ماندگار ترین تصویر تاریخ در هر عصر است . 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#کرج #زندانی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر