۱۳۹۶ تیر ۱, پنجشنبه

گرمای شدید و قطعی آب در زابل عامل زجر زندانیان

#حقوق_بشر #ایران - گرمای شدید و قطعی آب در زابل عامل زجر زندانیان



پس از گرمای شدید  در شهر زابل ؛ قطعی آب و برق زندانیان این شهر در وضعیت غیرقابل تحملی به سر می برند.بستن دربهای زندان و عدم امکان تردد بین بندها این فشار را تشدید کرده است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛ قطعی مستمر آب و برق در زندان زابل باعث کلافگی و فشار بر آنان شده است. با اینکه که هنوز فصل تابستان و باصطلاح خرما پزان شروع نشده گرمای ۵۵ درجه در شهر زابل همراه با گرد و غبار پراکنده آسمان شهر را تیره و تار و زندگی مردم در این منطقه وسیع از کشور شامل نیمروز، هامون، زهک و هیرمند و... را به خاک سیاه نشانده است. قطعی مداوم آب و برق نیز مزید بر علت شده است در این منطقه علاوه بر مار و عقرب و مارمولک، انواع حشرات موذی مثل پشه و مگس و مورچه های بالدار به وفور یافت می شوند. به همین علت جمعی از مردم به طور روزانه در درب فرمانداری زابل حاضر شده و به این شرایط و عدم رسیدگی دست اندرکاران اعتراض میکنند.
در زندان زابل اما وضع به مراتب بدتر است. زیرا چنانچه درها بسته باشند زندانیان از فرط گرما خفه می شوند، و چنانچه درها باز باشند انواع حشرات آنها را نیش می زنند که رنج بی خوابی را دوچندان می کنند. در این زندان همه چیز قدغن است حتی حشره کش! نتیجه طبیعی این وضعیت رنج بیشتر زندانی و نارضایتی شدید زندانیان نسبت به اوضاع کنونی خودشان است. باید یادآور شد که علیرغم گرمای بسیار بالای زابل، کولرهای زندان، کولر آبی است و در نبود آب گرمای تحمل ناپذیر آن جا بیداد می کند. ضمن اینکه بعد از فرار یک زندانی از این زندان ، دست اندکاران زندان در یک تنبیه جمعی همه زندان را دربسته اعلام کرده اند و عملا درهای بسته زندان و عدم امکان تردد بین بندها گرما را بیشتر کرده است و تراکم بالای زندانی در بند های کوچگ عملا زندان را به  جهنمی تبدیل کرده است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#گرما #زندان #زابل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر