۱۳۹۶ تیر ۸, پنجشنبه

شکنجه وحشیانه کودک ۱۵ ساله در زابل و انتقال به بند اصلاح و تربیت

#حقوق_بشر #ایران - شکنجه وحشیانه کودک ۱۵ ساله در زابل و انتقال به بند اصلاح و تربیت



یک نوجوان ۱۵ ساله پس از دستگیری در زابل به شدت مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفت تا به اتهام دروغین اعتراف کند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام و بر اساس خبر منتشر شده از طرف زندانی سیاسی آزاد شده و فعال حقوق کودکان آقای بهنام ابراهیم زاده ؛ روز عید فطر امسال یک نوجوان ۱۵ ساله در زابل دستگیر شد. دستگیری نورعلی اچکهزی به اتهام کشف مشروب توسط کلانتری دوازده واقع در مسجد بلوچ ها انجام شده است. اتهامی که وی مطلقا آن را رد کرده است. از این کودک هیچ مشروبی کشف و ضبط نشده و حتی صاحب کاروی حاضر شد تا برای آزادی او را ضمانت کند. اما مسئولین مربوطه مخالفت کرده اند.
نور علی اچکهزی فرزند بختیار کمک گچ کار ساختمان و پانزده ساله است . وی هنگام دستگیری با خشونت به صندوق عقب ماشین انداخته شده ؛ به کلانتری منتقل شد. در کلانتری نورعلی را بشدت با باتوم مورد ضرب و جراح قرار دادند. 
سپس چشمانش را بسته و ۲۴ساعت بدون آب وغذا در بازداشتگاه کلانتری حبس شد. همراه با ناسزا و شکنجه روحی ؛ او را به صورت قپانی شکنجه کرده و انگشتانش را به طرز وحشتناکی بر روی آهن ثابتی نگه داشته با باتون بر انگشتان این پسر ۱۵ ساله ضربه زدند. بطوری که هم اکنون تمامی انگشتانش زخمی و سیاه شده است.
سه عدد از دنده های قفسه سینه وی بر اثر شکنجه ها شکسته شده ؛ شانه چپ ؛ بینی و سرش شکسته و زخمی شده است. این شکنجه ها برای وادار کردن وی به اعتراف دروغین بر علیه خود بود . اما این نوجوان حاضر نشد که زیر بار اتهام دروغ مأمورین و بازجویان برود. 
نورعلی اچکهزی روز گذشته ۷ تیر ماه ؛ با بدنی زخمی و مجروح به کانون به اصطلاح اصلاح و تربیت زابل منتقل شد. وی هم اکنون از هر گونه رسیدگی پزشکی برای مداوا و ترمیم صدمات ناشی از شکنجه محروم است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زابل  #نوجوان #زندانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر