۱۳۹۶ خرداد ۲۶, جمعه

زندانبانان عقده یی نتیجه بلافصل یک نظام فاسد ومبتنی بر تبعیض

#حقوق_بشر #ایران - گزارشی از زندان مخوف زابل



استان فلاکت زده سیستان و بلوچستان پر از عجایب و غرایب است و تقریبا تمامی امور آن با سایر استانهای ملا زده کشور تفاوت فاحش دارد.
نظر به اینکه زندان زابل نیز از این قاعده مستثنی نیست در این رابطه ذکر دو نکته زیر ضروری می نماید:

1- در سراسر کشور شیفت کاری زندانبانان اصطلاحا 24 ساعت کار و 48 ساعت خانه تعریف شده است و به روال مرسوم در طول 24 ساعت کاری نیز زندانبانان می توانند ساعاتی را به استراحت بپردازند ولی به بهانه کمبود بودجه و طبع آن پرسنل، شیفت کاری زندانبانان در سراسر این استان بر مبنای 12 ساعت کار و 24 ساعت خانه تنظیم شده است،‌ که به این طریق زندانبانان یک روز در شیفت صبح و روز بعد در شیفت شب کار میکنند و در طول 12 ساعت کار نیز چه در شیفت شب و چه در شیفت صبح نه حق استراحت دارند و نه جا یا فرصتی برای استراحت کردن. این امر نه تنها هم صرف وقت برای ایاب و ذهاب و هم هزینه آنرا دو برابر کرده بلکه پس از مدتی موجب اختلالات روحی روانی ناشی از استرس کاری، خواب نامنظم و ... شده که در نتیجه زندانبانان علاوه بر روی آوردن به اعتیاد نسبت به یکدیگر بدرفتاری نموده و نسبت به زندانیان نیز شدیدا پرخاشگر می شوند.
یکی از این زندانبانان که محمدعلی خٍمِر نام دارد چنان اعصابش خراب است که مدام فریاد می زند« آهای خدا توی این زندان دیوانه شده ام»....؟!

2- تبعیض آشکار و بی عدالتی افسارگسیخته نیز مزید بر علت شده و زندان زابل را به یکی از بدترین و شاید هم مخوف ترین زندان جهان تبدیل کرده است. در این منطقه دور افتاده علاوه بر اینکه در ازای کار مساوی حقوق یکسان پرداخت نمیشود بلکه حقوق و مزایای پرسنل پارتی دار بعضا بیش از 4 برابر پرسنل هم پایه است. اصولا حضور زندانبانان پارتی داری مانند محمد تیری،‌ عباس شهرکی، حسین مومنی و ... که به باند مهویدی در زندان زابل معروف هستند قوز بالا قوز شده است. زیرا علیرغم اینکه محل کار نامبردگان در زندانهایی واقع در دیگر شهرهای استان تعریف شده ولی بعنوان خبرچین های باند، در زندانهای سراسر استان کاشته شده و از بالاترین حقوق و مزایای رسمی و غیر رسمی برخوردارند.
شایان ذکر است که غلامرضا مهویدی معاون اداری مالی مدیر کل زندانهای استان سیستان و بلوچستان است. مسلم اینکه اینگونه موارد به خودی خود حس تبعیض و بی عدالتی را در میان زندانبانان شدت می بخشد و این مزدوران چون راه گریزی برای خود نمی یابند آنچه بعنوان نتیجه طبیعی این فساد و تبعیض در زندان آشکار است، آنکه این زندانبانان هم عقده های خود را بر سر زندانیان ضعیف خالی می کنند و هم برای تامین کسری حقوق از زندانیان دیگر اخاذی می کنند و هم به واردات انواع مواد مخدر به درون زندان مبادرت می ورزند!


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #زابل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر