۱۳۹۶ بهمن ۱۴, شنبه

اعتراف به بازداشت ۵۰۰۰ نفر در تظاهرات سراسری اخیر مردم ایران

#ایران  #حقوق_بشر - اعتراف به بازداشت ۵۰۰۰ نفر در تظاهرات سراسری اخیر مردم ایران



آخرين آمار منتشر شده بازداشت شدگان تظاهرات سراسری مردم ایران توسط نمایندگان مجلس ۵۰۰۰ نفر اعلام شده که ۴۹۳ همچنان در بازداشت هستند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی نماینده مجلس و عضو کمسیون امنیت ملی در يادداشتی نوشت:
« آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده که ۹۴/۷۳ درصد آن مرد و ۵/۲۷ درصد زن بوده اند. ۵۰ درصد افراد بازداشتی بین ۱۹ تا ۲۵ سال و ۲۷ درصد بین ۲۵ تا ۳۲ سال بوده اند». 
وی همچنین اضافه کرد:
«علاوه بر این تعداد ۵۵ نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند».
به گفته همین نماینده: «تعداد زیادی از دستگیر شدگان آزاد شده اند اما باقیماندگان در بازداشت مربوط به استان‌های همدان ، خوزستان ، فارس ، اصفهان و تهران هستند».
گفتنی است که بر خلاف گفته این نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی بر اساس گزارشهای رسیده به فعالین حقوق بشری آمار بازداشت شدگان بیش از ۸۰۰۰ نفر برآورد شده است. 
تعدادی از بازداشت شدگان در زندانهای ایران زیر شکنجه به قتل رسیده اند. اخبار این قتل ها توسط مردم به فضای مجازی رسیده و منتشر می شود. 
همین امروز اخباری حاکی از قتل یک جوان دیگر به نام خالد قیصری در زندان کرمانشاه منتشر شده است. سینا قنبری؛ سارو قهرمانی؛ کیانوش زندی: آرام معازی؛ آریا روزبهی بابادی؛ وحید حیدری؛ محسن عادلی؛ سید شهاب ابطحی و ... از جوانانی هستند که توسط نیروهای امنیتی بر اثر شکنجه جان باختند.
روز گذشته احمد خاتمی در تریبون نماز جمعه خواهان اعدام آنها شده و حکم بازداشت شدگان را بغی دانست.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #زندان #بازداشت_شدگان #اعدام #تظاهرات_سراسری #قتل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر