۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۶



آنچه پیش رو دارید خلاصه ای از مهمتری اخبار نقض حقوق بشر در روز  ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است.

- صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن حد اقل شش زندانی در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.

- سه زندانی که برای اجرای حکم به سلولهای انفرادی برده شده بودند، مجددا پس از شکنجه و بردن به صحنه اعدام بطور موقت به سالن های خود برگشت داده شدند.

- زندانی سیاسی سهیل عربی امروز ۲۵ بهمن ماه؛ بیست و یکمین روز اعتصاب غذای خود را با فشار خون روی ۷ پشت سر گذاشت. 

- روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه تعداد ۱۵ زندانی محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند. از این تعداد حداقل ۶ نفر اعدام شدند.

- آقای کاظمینی بروجردی با تسلیت به مناسبت درگذشت شیرزن آزادیخواه خانم جهانگیر: چه کسی حاضر است به مانند خانم جهانگیر به خاطر مقابله با مافیای حکومتهای ظلم گستر به اسقبال مرگ مشکوک برود!

- روز  سەشنبە ۲۴ بهمن ماه، جسد یک زندانی عادی به نام حسین قلی زاده از اهالی سنندج در سرویس بهداشتی این زندان کشف شد. وی توسط عوامل زندان به قتل رسیده است و سپس ادعا شد که خودکشی کرده است.

- در دوازدهمین روز #اعتصاب_غذای تر و چهارمین روز #اعتصاب_غذا_خشک جان زندانیان سیاسی #آتنا_دائمی و #گلرخ_ایرایی در زندان #قرچک_ورامین در خطر است

- فرامرز ملکشاهی از شهروندان ایلامی از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران بە تحمل ٦ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
ا 
- پوریا طبائی که به اتهام قتل عمد ناپدری خود به اعدام محکوم شده است، اکنون در زندان رجایی شهر کرج در انتظار اعدام به سر می‌برد. با این‌که دادگاه هویت اصلی وی را پذیرفته و ثبت احوال برای او شناسنامه جدیدی صادر کرده است، لیکن مسئولان قضائی کماکان از ارسال وی به پزشکی قانونی جهت تعیین رشد عقلی خودداری می‌کنند.

- علی امینی، نوکیش مسیحی در تبریز، از آذر ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد. علی (فیلیپ) امینی ۱۹ آذر سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است و اکنون در زندان مرکزی تبریز نگهداری می شود.

-  حکم اعدام مرجان داوری محقق و مترجم ۵۰ ساله زندان زنان شهرری که در اوایل بهمن ماه سال گذشته به اتهام فساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود توسط شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور نقض شد. 

- پدر زینب جلالیان: دخترم درد دارد و نیازمند مرخصی پزشکی که ۱۱ سال از آن محروم بوده است. وی بیش از دو ماه است نتوانسته با فرزنداش ملاقات کند و به شدت نگران وضعیت چشم‌ها و سلامتی او است. تماس‌های تلفنی زینب جلالیان با خانواده‌اش از زندان قطع می‌شود و امکان صحبت با او را نیز ندارد.

- کانادا برای دومین بار خواستار پاسخگویی ایران در باره مرگ مشکوک کاووس سید امامی در زندان اوین شد و از مقامات حکومتی خواست که جسد وی را برای کالبد شکافی به کانادا منتقل کند.

- سیزده تن از معترضان شرکت‌کننده در اعتراضات سراسری اخیر که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، به دادگستری تنکابن احضار شدند. اتهامات این افراد “شرکت در تجمعات غیرقانونی”، “توهین به رهبری”، “اخلال در نظم عمومی” و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

- بعد از گذشت دوهفته از بازداشت ۷ فعال مدنی از جمله سعید اقبالی، سعید سیفی جهان، بهنام موسیوند، محمود معصومی، داریوش زندی، شیما بابایی و نادر افشاری، اکثر آنها کماکان از حق تماس تلفنی، ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم‌اند. در این بین نادر افشاری وارد دهمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۲۰۹ زندان اوین شده است.

- رامین، فرزند کاووس سیدامامی در تازه‌ترین اطلاعیه خود درباره مرگ پدرش در زندان، گفته زمانی که مادرش به دادسرا احضار شده بود، پیش از آن که خبر مرگ همسرش را به او بدهند، به مدت سه ساعت او را بازجویی و تهدید کرده‌اند. 

- دکتر محمد سیف زاد؛ «کالبد شکافی» پیکر آقای کاووس سیدامامی، حق مسلم و قانونی خانواده ایشان است

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر  #بهمن  #اعتصاب_غذای_خشک #گوهردشت #قتل  #تهران #استاد_دانشگاه #اعدام  #اوین #سنندج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر