۱۳۹۶ بهمن ۱۲, پنجشنبه

مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶



آنچه می بینید خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در ایران در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶؛ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام برای اطلاع هموطنان است.
از هموطنان درخواست می کنیم اخبار نقض حقوق بشر را برای ما ارسال کنید.

- مسئولین حکومتی به شیوه های مختلف زندانیان را در زندان تهران بزرگ ٬تحت فشار و مورد آزار و اذیت قرار می دهند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬مسولین زندان به دلیل پاشیدگی و از هم گسیختگی نظام توان حل ترابری زندانیان برای رفتن به دادگاه را ندارند.

- یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مردم ایران در زندان تبریز ۵ روز است با دوختن لبهای خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است. یک مرد میانسال به نام بابک جیداری جزو کسانی است که در تظاهرات سراسری اخیر دی ماه بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است. بابک جیداری در بند ویژه و در انفرادی است. وی در اعتراض به وضعیتش در انفرادی از ۵ روز پیش اقدام به دوختن لبها کرده و در اعتصاب غذاست.

- آتنا دائمي و گلرخ ايرايي ١١بهمن پس از گذشت ١٠روز با خانواده خود در زندان قرچك ملاقات كردند. این ملاقات در شرایط نامناسبی انجام شد. به گفته خانواده ها این دو زندانی سیاسی اعلام کردند که در صورت عدم انتقالشان به اوین از روز ۱۴ بهمن دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
انتقال زندانیان سیاسی افشین و رامین حسین پناهی به سلول انفرادی و تداوم اعتصاب غذا 

- روز ۱۲ بهمن ماه؛ ششمین روز اعتصاب غذای رامین و افشین حسین پناهی در زندان سنندج است. این اعتصاب غذا در اعتراض به صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی در تاریخ هفتم بهمن ماه شروع و تاکنون ادامه دارد. روز گذشته چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه این دو زندانی سیاسی به دلیل اعتصاب غذایشان به سلول انفرادی منتقل شده اند. 

- روز ۱۲ بهمن ماه؛ مامورین اطلاعات با یورش به منازل تعدادی از فعالین سیاسی - مدنی در تهران و شهرهای دیگر اقدام به دستگیری آنها کردند. منازل شخصی بازداشت شدگان تفتیش و وسایل شخصی آنها ضبط شده است. 

- فردی که روز سه‌شنبه در زندان نوشهر اعدام شده است، محبوبه مفیدی نام داشت که به اتهام قتل همسر خود در سن ۱۷ سالگی به اعدام محکوم شده بود.

-  زندانیان سیاسی عماد الدین ملازهی  و یعقوب جهانی بعد از ماهها بلاتکلیفی  به دستور بازجویان وزارت اطلاعات به ۱۰ سال زندان محکوم شدند .

- برخی از شهروندان بازداشت‌شده اعتراضات اخیرِ شرق کوردستان در بلاتکلیفی به سر برده و یا از سرنوشت آنان تابحال اطلاعی در دست نیست.

- ۶ زندانی سیاسی بنام های محمد صالح شهدادزهی، فاروق انوری ۳۰ ساله، ادریس جمشیدزهی ۴۰ ساله، عبدالعزیز ستوان ۳۰ ساله، محمود ستوان ۲۷ ساله، هاشم زردکوهی ۲۸ ساله کارمند سابق بانک، پس از ۹ ماه توام با شکنجه در بازداشتگاه های وزارت اطلاعات به زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

- زندانیان باقی‌مانده نصیرآبادی پس از بیش از سه سال بازداشت موقت، به دلیل عدم دسترسی به وکیل و خودداری دستگاه قضائی از ارائه اطلاعات لازم، همچنان در بلاتکلیفی نگهداری می‌شوند و هنوز اطلاع دقیقی از روند قضائی پرونده خود ندارند

- جلال ایرندگانی از شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی اخیر پس از ۲۸ روز به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، جلال ایرندگانی که پس از اعتراضات اخیر در کشور ماه گذشته بازداشت شده بود روز گذشته ۱۱بهمن ماه به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

- عبدالرشید قنبرزهی پس از سه ماه بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه های اطلاعات سپاه به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.

- منصوره بهکیش به دلیل دادخواهی از مسئولان جمهوری اسلامی درباره کشته شدن شش تن از اعضای خانواده‌اش در دهه شصت به هفت سال و نیم زندان محکوم شده و این حکم ۱۳ دی ماه از سوی دادگاه تجدیدنظر تأیید شده است.

-آرش صادقی کنشگر مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که ایام حبس خود را بصورت تبعیدی در این زندان سپری می کند در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال همسرش گلرخ ایرایی و آتنا دائمی علاوه بر اقدام به اعتصاب غذا، با نگارش نامه‌ای سرگشاده به  آقای حسن الزید کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد و خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران نگرانی خود را از بابت این مسئله ابراز کرده است. او در قسمتی از این نامه نوشته است “در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای برای اینجانب یا خانم گلرخ ابراهیمی و آتنا دائمی مسئولیت مستقیم آن بعهده قوه قضائیه و اطلاعات سپاه و نیز مسئولان سازمان زندان ها است”.

-  با گذشت یکماه از بازداشت فرشید تاج‌میری و مجید رحمت آبادی، دو دانشجوی همدانی متاثر از اعتراضات اخیر، علیرغم ادعای وزیر کشور مبنی بر آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی،  این دو کماکان در زندان مرکزی همدان بصورت بازداشتی نگه‌داری می‌شوند. با وجود تعیین وثیقه و تودیع آن توسط خانواده ها کماکان به دلایل نامعلومی از آزادی این دو زندانی جلوگیری شده است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب غذا #اوین #کرج  #قرچک_ورامین #گوهردشت  #اعدام #سراوان #گناباد





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر