۱۳۹۶ بهمن ۱۶, دوشنبه

مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶



نقض حقوق بشر در روز  ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۵ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است که توجه هموطنان را به آن جلب می کنیم.

- آقای محمد نجفی وکیل دادگستری و علی باقری از فعالین مدنی اراک که به دلیل پیگیری و افشای قتل وحید حیدری بازداشت شده بودند؛ هم اکنون به زندان مرکزی اراک منتقل و در بلاتکلیفی و ممنوع الملاقات هستند. 

- نیروهای امنیتی  به روستای توریور در سنندج یورش برده و اقدام به دستگیری یک شهروند کرد کردەاند. نام فرد بازداشت شدە آزاد رستمی است و پس از دستگیری به مکان نامعلومی منتقل شدە است.

-  زندانی سیاسی شاهين ذوقي تبار از سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت به بند ۲- الف سپاه در اوین انتقال داده شده است.
شاهین ذوقی تبار در سالن فوق امنیتی ۱۰ بند ۴ محبوس بود. وی علیرغم داشتن حکم تاکنون بارها با پرونده سازی و بازجویی روبرو بوده و از زندان گوهردشت به بند ۲- الف منتقل گردیده است. این بازجویی ها با ضرب و شتم وی همراه بوده است.

- زندانی اهل سنت، حمزه درویش که در روز چهارشنبه 11 بهمن با خشونت از سالن 10 رجایی شهر به قرنطنیه منتقل گردیده بود
در همان روز توسط رییس زندان  ضیایی و بقیه مامورین در حالی که از چهارم بهمن در اعتصاب غذا بوده شدیدا مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته و از وی میخواسته اند که اعتصاب غذایش را بشکند. 


- دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای اورمیه و سنندج برای ۷ تن از بازداشتیهای اخیر در مجموع ۵۰ سال حکم زندان صادر کردند.

- در پی اعتراضات اخیر در روز ۲۵ دی‌ماه امسال، مأموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران در محله شهرک معلم کرمانشاه با یورش به منزل یک دانشجو به نام «عمران پیرمرادی» را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

- یک شهروند زاهدانی به نام برکت شه بخش ۲۰ ساله، حدود ۴ روز قبل توسط پرسنل اداره اطلاعات شهرستان زاهدان بازداشت شده است. این شهروند زاهدانی نسبت خویشاوندی با اسماعیل شه بخش زندانی امنیتی محکوم به اعدام زندان مرکزی زاهدان دارد. گفته می‌شود این بازداشت بی ارتباط با این رابطه خویشاوندی نبوده است.

- تاریخ دادگاه تجدید نظر دو فعال مدنی” الهام رسولی و محمود معصومی ” برای روز ٩ اسفند در دادگاه انقلاب شعبه ٣۶ ساعت ٩ صبح ابلاغ شده است. محمود معصومی اکنون در زندان اوین بسر میبرد و در پنجمین روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود میباشد

- وحید لنجانزاده دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران، صبح یکشنبه ١۵ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. همچنین یکى دیگر از فعالین دانشجویى ” زهرا رحیمی” دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد ، از محل نگهدارى بازداشت شدگان خبرى در دست نیست.

- داریوش زند و همسرش شیما بابایی به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل گردیدند ، این زوج جوان روز ۱۲بهمن ٩۶ در حالی که از تهران برای دیدار با خانواده آقای زند به بهبهان رفته بودند، بازداشت شدند.

-  بهزاد علی بخشی  فعال مدنی در ارتباط با پرونده ای که بدنبال قتل “وحید حیدرى ” برای فعالین مدنی شهر شازند از سوی وزرات اطلاعات تشکیل گردیده بود در تاریخ ٣٠ دیماه پس از احضار ، خود را تحویل اطلاعات داده و سپس وی تحویل زندان مرکزی اراک داده شد، روز گذشته ١۵ بهمن پس از دو هفته بازداشت از بند تشخیص زندان به بند ٨ زندان مرکزی اراک منتقل شد.

- رضا شهابی، فعال کارگری، روز دوشنبه ۱۶ بهمن برای انجام معاینات پزشکی از بند ۲۰۹ اوین به بیمارستان اعزام شده است و پس از ساعاتی بار دیگر به اوین بازگردانده شد.

- شماری از زندانی سیاسی بند نسوان اوین در نامه ای نسبت به انتقال غیرقانونی گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به زندان قرچک اعتراض و از وضعیت آنان ابراز نگرانی کرده اند.

- هفته گذشته یک کودک-مجرم به نام محبوبه مفیدی که به اتهام قتل همسر خود در سن ۱۷ سالگی به اعدام محکوم شده بود در زندان نوشهر اعدام شد. او که اوایل دستگیری پرونده‌اش تحت عنوان «نوعروس ۱۷ ساله» مطرح شده بود، سومین کودک-مجرم اعدام شده طی یک ماه گذشته است.

- غلامعلی صادقی دادستان مشهد از آزادی عده‌ای از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در مشهد خبر داد، وی این افراد را آن‌هایی دانست که وابستگی سازمانی و تشکیلاتی با معاندین ندارند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذا #گوهردشت #مشهد  #سنندج #رجایی_شهر













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر