۱۳۹۶ اسفند ۱, سه‌شنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶



 خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر در روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۸ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام را مشاهده می کنید.

- روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه؛ اداره اطلاعات اهواز خبر اعدام دو جوان بازداشت شده عرب به نامهای سید حبیب رحمانی و مهدی حردانی را به خانواده های آنها داد. فعالین حقوق بشری اهوازی احتمال می دهند این دو هموطن اهوازی زیر شکنجه کشته شده باشند.

- زندانیان زندان مرکزی ارومیه طی تماسی با اداره کل سازمانهای زندانها در تهران به شرایطی که در زندان ارومیه حاکم است اعتراض کردند.

- روز ۲۹ بهمن ماه؛  “جمال الدین آدی‌زاده” و “عبدالغفار بندی” دو روحانی اهل سنت ترکمن، از اهالی شهرستان کلاله توسط اداره اطلاعات استان گلستان بازداشت و پس از تفتیش کامل منازل و ضبط وسایل شخصی به مکان نامعلومی منتقل شدند. 

- قرار بازداشت «محمد نجفی» وکیل پایه یک دادگستری و «علی باقری» فعال مدنی، توسط دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرای شازند به مدت یک‌ماه تمدید شد.

- نیروهای امنیتی حکومت ایران در شهر سنندج یک شهروند کرد اهل روستای ”دولاب“ سنە با هویت ” کورش آغاویسی“ فرزند ”محی الدین“  را بازداشت کردند.

- روز یک شنبە ٢٩ بهمن ماه، یک زندانی با هویت  ”سعد اللە کرمی“ کە در اندرزگاه ٨ زندان رجایی شهر کرج محبوس می باشد، از سوی نیروهای سپاه پاسداران بە شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتە است.

- روز دوشنبه ساعت ۱۱ صبح دادگاه فرهاد سلمانپور ظهیر، برگزار گردید که احتمال دارد به دلیل عدم حضور این فعال مدنی در دادگاه، رای او به صورت غیابی صادر شود.

- عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و مدافع سرشناس حقوق بشر که هفتمین سال حبس خود را تحمل می کند پس از عدم تمدید مرخصی کوتاه مدتی که داشت جهت ادامه حبس خود را به زندان اوین معرفی کرد.

- پیمان روشن ضمیر، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس اهوازی که بعد از اعتراضات سراسری دی‌ماه بازداشت شده است همچنان در زندان مرکزی اهواز نگهداری می‌شود.

- جمعی از دراویش گنابادی با برگزاری تجمعی نسبت به بازداشت “نعمت الله ریاحی” اعتراض کردند و خواستار آزادی بی قیدو شرط این درویش زندانی شدند، در ادامه تجمعات با حمله ماموران به خشونت کشیده شد و تا این لحظه ناجا خبر کشته شدن سه مامور را تائید کرده است، درگیری همچنان ادامه دارد.

- نیروهای امنیتی ایران طی هفته گذشت 10 نفر از اعضای  یک خانواده‌  اهوازی به نام‌ عبدالامير سيمسار ( شحيتات) و خانواده برادرش سعيد  و برادر دیگرشان قاسم سیمسار (شحیتات) را به گروگان گرفتند و آزادی آنها را به تسلیم شدن یکی  از فرزندان آنان  یعنی رضا پسر سعید سیمسار (شحیتات) مشروط کردند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اهواز #اعدام #قتل #شکنجه #درویش  #وبلاگ  #سنندج #زاهدان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر