۱۳۹۶ اسفند ۱, سه‌شنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران اول اسفند ماه ۱۳۹۶

#ایران #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران اول اسفند ماه ۱۳۹۶



 خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر در روز اول اسفند ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۹ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام را ملاحظه کنید:

- روز سه شنبه اول اسفند ماه ١٣٩٦ زندانی سیاسی گلرخ ایرایی در زندان قرچك به اغمارفت. جان این زندانی سیاسی در خطر است. وی پیش از این نیز در پنجمین روز اعتصاب غذای خشک خود دچار بیهوشی و اغما شده بود.زندانی سیاسی گلرخ ایرایی با تاکید بر خواسته خود مبنی بر انتقال به زندان اوین همچنان در اعتصاب غذاست.

-  حدود ۳۰۰ تن از دراویش گنابادی منجمله تعدادی از زنان در منطقه پاسداران تهران توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت شدند. تعدادی از بازداشت شدگان توسط وی به اداره آگاهی شاپور؛ تعدادی به بازداشتگاه خیابان وزرا و برخی نیز به زندان اوین منتقل شدند.

- در پی درگیری پلیس و دراویش در تهران که از روز ۳۰ بهمن ماه آغاز شده است، دستکم ۳۰۰ تن از دراویش معترض بازداشت و ۵ تن نیز در این درگیری ها کشته شدند، ناجا کشته شدن سه مامور انتظامی و دو بسیجی را تایید کرده است. 

- روز سه شنبه ۳۱ بهمن ماه دوتن از دستگیر شدگان دراویش گنابادی در جریان درگیریهای گلستان تهران به زندان تهران بزرگ منتقل شده اند.

- پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا سهیل عربی به میزان ۲۵ کیلو وزن کم کرده است. با وجود وخامت حال زندانی سیاسی سهیل عربی به دستور حاجی مرادی از انتقال وی به بیمارستان خودداری می شود.

- تعداد زیادی از زنان بازداشت شده در درگیری بین دراویش و نیروهای امنیتی به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند. 

- از چهل روز پیش «کورش آغاویسی» فرزند محی‌الدین از اهالی روستای دولاب از توابع سنندج تحت بازجویی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان به سر میبرد.

- با گذشت ۴ ماه از بازداشت محمد حسن شکوهی، فردی که متهم است در اوایل آبان ماه سال جاری یک روحانی را بوسیله سلاح سرد ضرب و جرح کرده است همچنان اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. اقدام این فرد  با حمله و حتی قتل روحانیون دیگری در شهرهای مختلف همزمان شد.

- آزیتا رفیع‌زاده از حق مرخصی محروم است.

- سعید اقبالی، فعال مدنی که روز ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ از سوی ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت شده، تاکنون از ملاقات با وکیل و خانواده‌اش محروم بوده است.

- هفت فعال مدنی به نام‌های بهنام موسیوند، شیما بابایی، داریوش زند، سعید اقبالی، سعید سیفی‌جهان، محمود معصومی و نادر افشاری که دوازدهم بهمن ماه از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند، بدون دسترسی به وکیل در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شوند و دادسرای اوین به آنان اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی تفهیم کرده است.

- نزار ذکا، شهروند دو تابعیتی و زندانی در ایران به سرطان روده مبتلا شده است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اهواز #اعدام #قتل #شکنجه #درویش  #وبلاگ  #سنندج #زاهدان #اعتصاب_غذا #اوین #تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر