۱۳۹۶ بهمن ۱۶, دوشنبه

آخرین وضعیت محمد نجفی و چند تن دیگر از بازداشت شدگان اراک

#ایران  #حقوق_بشر - آخرین وضعیت محمد نجفی و چند تن دیگر از بازداشت شدگان اراک



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ آقای محمد نجفی وکیل دادگستری و علی باقری از فعالین مدنی اراک که به دلیل پیگیری و افشای قتل وحید حیدری بازداشت شده بودند؛ هم اکنون به زندان مرکزی اراک منتقل و در بلاتکلیفی و ممنوع الملاقات هستند. 

آقای بهزاد علی بخشی یکی دیگر از بازداشت شدگان روز گذشته ۱۵ بهمن ماه به بند ۸ بند سلامت در زندان اراک منتقل شد. پیگیریهای خانواده آقای بخشی برای گرفتن ملاقات تا این ساعت موفق نبوده و وی نیز ممنوع الملاقات است. 








همچنین عباس صفری یکی دیگر از افشاکنندگان و بازداشت شدگان مرتبط به همین پرونده نیز روز گذشته ۱۵ بهمن از بازداشتگاه اطلاعات اراک آزاد شد. 
عباس صفری اهل آستانه اراک پس از دستگیری در روز ۲۶ دی ماه؛ در اعتراض به دستگیری اقدام به اعتصاب غذا کرد. این فعال مدنی در پی وخامت وضعیتش به زندان اراک منتقل و سپس به قید کفالت آزاد شد.
اتهام عنوان شده برای عباس صفری عضویت در گروهای معاند نظام؛ تشویش اذهان عمومی: نشر اکاذیب؛ شرکت در اعتراضات اعلام شده است. 
 محمد نجفی و علی باقری علاوه بر عضویت در گروهای معاند نظام؛ تشویش اذهان عمومی: نشر اکاذیب؛ شرکت در اعتراضات به مصاحبه با رسانه های خارجی نیز متهم شده اند. منظور از نشر اکاذیب در اتهامات این فعالین مدنی افشای قتل وحید حیدری است.
تداوم بازداشت محمد نجفی و علی باقری جهت تشدید فشار بر آنها و اثبات اتهامات دروغی از جمله تشکیل گروه و مدیریت آن است. 
کیان صادقی بازداشت شده دیگر شهر اراک نیز در روزهای گذشته به قید کفالت آزاد شد.
گفتنی است که وحید حیدری از جوانان بازداشت شده در تظاهرات اراک است که زیر شکنجه کشته شد. اما دادستان عمومی اراک و معاون اجتماعی نیروهای انتظامی استان مرکزی به دروغ اعلام کرده اند که وحید حیدری معتاد  و مواد فروش بوده است.
محمد نجفی وکیل دادگستری آمادگی خود را برای وکالت پرونده قتل وحید حیدری اعلام کرده و ادعای دادستان و معاون نیروی انتظامی استان مرکزی را دروغ خوانده بود.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذا #اراک #بازداشت  #وحید_حیدری#رجایی_شهر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر