۱۳۹۶ بهمن ۱۲, پنجشنبه

اعلام شروع اعتصاب غذای آتنا دائمی و گلرخ ایرایی از ۱۴ بهمن در صورت عدم انتقال به اوین

#ایران  #حقوق_بشر - ملاقات با آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در فضا و شرایط نامناسب




به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ آتنا دائمي و گلرخ ايرايي ١١بهمن ماه؛ پس از گذشت ١٠روز با خانواده خود در زندان قرچك ملاقات كردند. این ملاقات در شرایط نامناسبی انجام شد. 
 به گفته خانواده ها این دو زندانی سیاسی اعلام کردند که در صورت عدم انتقالشان به اوین از روز ۱۴ بهمن دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بنا بر گفته يك منبع مطلع خانواده آتنا دائمي و گلرخ ايرايي بنا به درخواست از طرف فرزندانشان همزمان در زندان قرچك با خانوادشان ملاقات كردند.
 قوانين زندان قرچك براي ملاقات با متهمين توهين آميز بوده و ملاقات در شرايط و مكان نامناسب انجام شده است.

بر اساس گفته خانواده ها: «در سالن كوچك زندان قرچك مكان مناسبي براي در انتظار بودن وجود نداشت و از انجايي كه آتنا و گلرخ براي داشتن حجاب چادر مقاومت كرده بودند؛ مدتي در انتظار بوديم و مجبور بوديم تمام مدت بايستيم. پس از آمدن آتنا و گلرخ بدون حجاب چادر، ما حق نداشتيم ساعتي دخترمان را در كنارمان داشته باشيم و مي باست هر چهار نفرمان در يك طرف ميز قرار ميگرفتيم و آتنا در مقابل ما در طرف ديگر. در تمام طول مدت ملاقات چهار پاسيار خانم در كنار ما بوده و كاملاً مشرف به تمام مكالمات ما بودند. در طول مدت ملاقات شرايط راحتي و مناسبي وجود نداشت».
همچنين مادر آتنا دائمي اظهار داشت: «آتنا و گلرخ طبق قرار قبلي كه به داديار ناظر بر زندانيان سياسي حاج مرادي و رييس زندان قرچك محمدي اعلام كرده بودند در صورت عدم توجه به درخواستشان مبني بر بازگشت به اوين از تاريخ ١٤بهمن شروع به اعتصاب غذا خواهند كرد و تا زمان بازگشت به مدت يك هفته به اعتصاب تر و بعد از گذشت يك هفته در صورت ادامه تبعيد اعتصاب تر را به اعتصاب خشك تبديل ميكنند».

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب غذا #اوین #کرج  #قرچک_ورامین #گوهردشت  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر