۱۳۹۶ بهمن ۲۷, جمعه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر - خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶



آنچه پیش رو دارید خلاصه ای از مهمتری اخبار نقض حقوق بشر در روز ۲۶ و ۲۷  بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۵ و ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است.

- پس از آخرین پیام یکی از همبندیان سهیل عربی در تهران بزرگ که خبر از به کما رفتن این زندانی کرد؛ از وضعیت سهیل هیچ اطلاعی در دست نیست. با توجه به اینکه این زندانی سیاسی از روز ۴ بهمن ماه در اعتصاب غذا به سر برده و بر اساس گزارش همبندش پس از ۴ روز اعتصاب خشک و تر به کما رفته است؛ بی خبری از وی نگران کننده است. گفتنی است که وی پس از انتقال به زندان تهران بزرگ محروم از ملاقات و تماس بوده است.

- شش تن از هم بندیان سابق بهنام موسیوند موسیوند “آرش صادقی، پیام شکیبا، زانیار مرادی، سعید شیرزاد، سعید ماسوری و مجید اسدی” با انتشار نامه ای با اشاره به مرگ های اخیر در زندان های ایران نسبت به وضعیت و سرنوشت بهنام موسیوند ابراز نگرانی کردند.

- یادداشتی از آرش صادقی: «قانون اساسی برای ایجاد یک دیکتاتوری قانونی تبیین شده است»

- حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا در ملأعام به اجرا در‌ می‌آید. 

- فرامرز شعبان زاده  فرزند نصیر متولد ۱۳۴۶ کارمند دولت با مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف تهران در تاریخ ۱۴ دی ۹۶ به دلیل داشتن گروه تلگرامی دستگیر و در بازداشتگاهی خارج از زندان اردبیل مورد بازجویی قرار گرفت. 
در تاریخ ۱۴ بهمن ۹۶ توسط قاضی خدادادی به ۱۰۰ روز حبس محکوم شد.

- روز ۲۶ بهمن ماه؛ وکیل دادگستری محمد نجفی و علی باقری از بند قرنطینه زندان اراک به بند تشخیص این زندان منتقل شدند. این فعالین مدنی با خانواده های خود ملاقات داشتند. 

- خانواده های بازداشت شدگان گلشهر(کنجدجان) گلپایگان بیش از سه هفته است که از عزیزانشان اطلاعی ندارند.

- محکومیت علیرضا وارسته به ۱۰ سال زندان و جلوگیری از درمان بیماری وی توسط پزشکان
.
- فرامرز شعبان زاده  فرزند نصیر متولد ۱۳۴۶ کارمند دولت با مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف تهران در تاریخ ۱۴ دی ۹۶ به دلیل داشتن گروه تلگرامی دستگیر و در بازداشتگاهی خارج از زندان اردبیل مورد بازجویی قرار گرفت. 
در تاریخ ۱۴ بهمن ۹۶ توسط قاضی خدادادی به ۱۰۰ روز حبس محکوم شد.

- روز ۲۶ بهمن ماه؛ بعد از دو هفته بی خبری خانواده بهنام موسیوند موفق به ملاقات با وی در زندان اوین شدند.

- محمد بم، شاعر خوزستانی که در اعتراضات سراسری دی‌ماه در شهر آبادان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از گذشت یک ماه و نیم همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

- آتنا دائمی پس از ۱۳ روز با انتشار یک پیام صوتی به اعتصاب خود که از ۶ روز پیش به اعتصاب خشک تبدیل شده بود پایان داد، با این حال گلرخ ایرایی اعلام کرده است که به اعتصاب خشک (خودداری از نوشیدن مایعات) خود پایان می دهد اما همچنان به نشانه اعتراض به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

- چنگیز قدم‌خیری، زندانی سیاسی علیرغم دستور پزشک برای انجام عمل جراحی از درمان و اعزام به مرخصی درمانی کماکان محروم مانده است.

-  دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت که در حال حاضر تعداد ۹ نفر به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی کشور در جریان اعتراضات دیماه در کرمان بازداشت هستند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذای_خشک #گوهردشت #قتل #تهران #استاد_دانشگاه #اعدام #اوین #سنندج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر