۱۳۹۶ بهمن ۲۳, دوشنبه

انتقال برای اعدام برای قتل انجام نشده

#ایران  #حقوق_بشر - انتقال سه زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به انفرادی 




به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ صبح امروز ۲۳ بهمن ماه ۹۶؛ سه نفر از زندانیان بند ۱۰ زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج) جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند. این سه زندانی در ابتدا با بلندگو به زیر هشت بند فراخوانده شده و سپس مشخص شد که برای اجرای حکم منتقل می شوند.
اسامی زندانیان منتقل شده: محمد صالح دولت آبادی از سالن ۳۱ بند ۱۰؛ مرتضی شفقی از سالن ۳۴ بند ۱۰ و سعید رنجبر از سالن ۳۱ بند ۱۰ می باشد. 
مرتضی شفیعی حدود ۶ سال است که در بدترین شرایط زیر حکم اعدام محبوس بوده است.
اتهام هر سه نفر قتل بوده و محکوم به قصاص هستند.

در این بین آقای محمد صالح آبادی از سالن ۳۱ منتقل شده و نزدیک به ۱۰ سال است که در انتظار حکم اعدام است. بر اساس گزارش منبع موثق در پرونده این زندانی محکوم به اعدام این مواردی دال بر عدم وقوع قتل وجود دارد:
اولا:  جنازه مقتول تا کنون پیدا نشده است.
دوما: بعد از چند سال صدور حکم اعدام مقتول در محله و منزل خود ظاهرشده است که تعدادی از اهالی محل این موضوع را به قاضی صادر کننده حکم با شهادت خود اعلام کرده اند. لیکن قاضی مربوطه عنوان نموده است؛ به علت اینکه این شهادت در زمان باز پرسی اعلام نشده مورد قبول دادگاه نمی باشد. کماکان در حالی که قتل واقع نشده  محمد صالح آبادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شده و حکم اعدام بر جای خود باقیست.
بر اساس گفته زندانیان این زندانی بدلیل اینکه مادر و خواهرش را بعنوان گروگان دستگیر کرده بودند، بالاجبار و تحت فشار اتهام قتل یک نفر را پذیرفته است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #اعدام #رجایی_شهر #گوهردشت #کرج #اطلاعات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر