۱۳۹۶ اسفند ۸, سه‌شنبه

6 روز بی‌خبری از آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در اعتصاب غذا

#ایران #حقوق_بشر - 6 روز بی‌خبری از آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در اعتصاب غذا



آتنا دائمی و گلرخ ایرایی زندانیان سیاسی زندان قرچک ورامین با حکم قضایی ممنوع‌التلفن و ممنوع‌الملاقات هستند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬ زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ایرایی همچنان در محرومیت از تماس و ملاقات در زندان قرچک ورامین به سر می برند. دادیار جدید زندان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و مقامات زندان نیز گفته‌اند این محرومیت از بالا دستور داده شده و تنها هفته‌ای یکبار آن‌هم در حضور مامور می‌توانند تلفنی صحبت کنند.

شایان ذکر است که از روز چهارشنبه دوم اسفند ماه ۹۶ مسولین زندان قرچک ورامین به بهانه ورود زندانیان جدید از دراویش ٬ تماسهای تلفنی گلرخ ایرایی که در بیست و چهارمین روز اعتصاب غذا به سر می برد و همبندش آتنا دائمی را قطع کرده اند.
مسئولین زندان قرچک ورامین قصد داشتند گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی را به زور به بند عمومی ببرند. اما این دو زندانی سیاسی مقاومت کرده و اجازه انتقال ندادند.
بر اساس گزارشهای رسیده مسئولین زندان تهران بزرگ؛ سه تن از زندانیانی که از عوامل خود هستند را برای اعمال فشار و کنترل آنها گذاشته اند.
گلرخ ایرایی و آتنا دائمی در اعتراض به انتقال وحشیانه شان از زندان اوین به زندان قرچک ورامین در تاریخ ۱۴ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا زدند، سپس در ادامه به مدت یک هفته اعتصاب خشک کردند. گلرخ ایرایی پس از چند روز اعتصاب غذای خود را به اعتصاب تر تبدیل کرد و زندانی سیاسی آتنا دائمی نیز پس از اعتصاب خشک و با توجه به خطر جانی که وی را تهدید می کرد پس از چند روز به اعتصاب خود پایان داد.
هم اکنون این دو زندانی سیاسی در قرنطینه زندان محروم از تلفن؛ هواخوری و استفاده از فروشگاه می باشند.
خواسته گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی بازگشت به زندان اوین است.

اخبار زندان و زندانیان را در کانال تلگرامی نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذا  #تهران #قرچک_ورامین #قرنطینه  #اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر