۱۳۹۶ اسفند ۲, چهارشنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران دوم اسفند ماه ۱۳۹۶

#ایران #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران دوم اسفند ماه ۱۳۹۶



 خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر در روز دوم اسفند ماه ۱۳۹۶ برابر با ۲۱ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام را ملاحظه کنید:

- ساعت ۵ عصر روز سه شنبه اول بهمن ماه بیش از ۵۰ تن از دراویش گنابادی که روز سه شنبه اول اسفند دستگیر شده بودند با غل و زنجیر و دست بند و پابند همراه با اسکورت توسط یکان ویژه ضد شورش به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. 

- بدنبال دستگیری و انتقال  بیش از 50 تن از دراویش گنابادی در تهران و انتقال آنها به زندان تهران بزرگ ؛از صبح روز چهارشنبه خانواد های دراویش گنابادی در اعتراض به دستگیری  عزیزان خود در ورودی زندان تهران بزرگ تجمع کردند و خواستار آزادی و اطلاع از بستگان خود شدند. 

- خبرهای تکمیلی از دستگیری دراویش گنابادی حاکیست که درمیان دراویش منتقل شده به زندان تهران بزرگ؛ عده ای مجروح هستند.  

- زندانی سیاسی سهیل عربی در بیست و هشتمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود طی پیامی بر ادامه اعتصاب غذایش تاکید کرد و گفت:«کماکان به اعتصاب ادامه می دهم. زیرا ما مرتکب هیچ جرمی نشدیم که چنین بی رحمانه مورد مجازات قرار بگیریم».

- پس از ۱۸ روز اعتصاب غذا مسئولین زندان همچنان در مقابل خواسته زندانی سیاسی گلرخ ایرایی با بی توجهی جان وی را به خطر می اندازند. خواسته گلرخ ایرایی بازگشت به زندان اوین است.

- سه شنبه شب اول اسفند ماه؛ نیروی انتظامی به همراهی گارد ضد شورش سه تن از دارویش گنابادی را که در درگیری‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران با شلیک گلوله به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان لبافی‌نژاد انتقال دادند. 

- به گزارش منابع خبری نزدیک به دراویش، مهدی قنبری یکی از دراویش ساکن شهرستان کوار در استان فارس شامگاه سه شنبه اول اسفند از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و به سمت خودرو وی شلیک کردند.

- صبح  چهارشنبه 2اسفند96 مختار روحانی، علی شاکری و ناصر نعمت‌اللهی از دراویش ساکن شیراز دستگیر و در بازداشتگاه سروش متعلق به پلیس امنیت شیراز نگهداری می‌شوند.

- بە دلیل ممانعت مسئولین زندان برای انتقال سلیمان پیروتی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر بە مراکز درمانی خارج از زندان،  وی به سرطان مبتلا شدە است.  

- محمدجان عزیزی، ۲۱ ساله، زندانی متهم به اقدام علیه امنیت ملی در زندان زاهدان است که در زمان بازداشت به دلیل اصابت گلوله از ناحیه دست دچار جراحت جدی شده است. با گذشت نزدیک به ۶ ماه از زمان دستگیری و مشکلات پزشکی از جمله از کارافتادگی دست، هنوز اقدام کافی برای درمان این زندانی صورت نگرفته است.  

- پس از گذشت بیش از ۲۱ روز از بازداشت ۷ تن از فعالان مدنی کماکان اطلاعات کافی از سرنوشت و وضعیت تعدادی از این فعالین در دست نیست. در تازه‌ترین تحولات این پرونده، نزدیکان سعید اقبالی، نادر افشاری و محمود معصومی، از وضعیت جسمی و روند رسیدگی به پرونده‌ی فرزندان خود به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. (متن کامل ضمیمه است)

- نعمت‌الله ریاحی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی، که روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، از سوی ماموران انتظامی در تهران بازداشت شده بود، به زندان اوین منتقل شد. گفته شده سه تن دیگر از دراویش در بیمارستان امام سجاد تهران در اثر جراحات وارده بیهوش شده‌اند. 

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #درویش #اعدام #قتل #شکنجه #رجایی_شهر #وبلاگ  #سنندج #زاهدان #اعتصاب_غذا #اوین #تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر