۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶



اخبار نقض حقوق بشر در روز  ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است که توجه هموطنان را به آن جلب می کنیم. 

- دو تن از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر تهران نیما موضیئی و پویا محمدی از ۵ روز پیش در بند۷ سالن ۵ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند.روز ۱۸ بهمن پنجمين روز اعتصاب غذای این دو جوان بازداشتی است. اعتراض آنها به بلاتکلیفی خود دلیل این اعتصاب غذاست.

- روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه؛ زندانی سیاسی علی معزی  به دادیاری شعبه یک بازپرسی اوین اعزام شد. این زندانی سیاسی سالخورده که هم اکنون در شرایط سخت بیماری و عدم بهداشت در زندان تهران بزرگ محبوس است؛ در این بازپرسی مجددا به تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و ... متهم و مورد سوال قرار گرفت.

- صبح روز ۱۸ بهمن ماه؛ وکیل دادگستری محمد نجفی برای بازپرسی از زندان مرکزی اراک به دادگستری شازند منتقل شد. از نتیجه و کم و کیف این بازپرسی اطلاعی در دست نیست.

- نامه اعتراضی زندانی سیاسی ماهر کعبی به دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه و حمایت از تداوم اعتصاب آنها: «با درود به کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با ۵ روز اعتصاب صدای حق خواهی خود را بلند کردند اما به جای گرفتن پاسخ مناسب دستانشان را دستبند زدند و با دادگستری بردند.
من زندانی سیاسی ماهر کعبی از اهالی شوش حمله گارد ویژه به کارگران اعتصابی هفت تپه را که فقط برای دریافت حقوق چندین ماهه خود دست از کار کشیده اند؛ تا بتوانند شکم فرزندانشان را سیر کنند؛ محکوم می کنم».

- از وضعیت زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از انتقال وی به انفرادی در ۱۵ دی ماه هیچ اطلاعی در دست نیست.
بر اساس گزارشهای رسیده؛ روز ۱۵ دی ماه؛ زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به دلیل دادن شعار بر علیه دیکتاتوری به سلول انفرادی در زندان مرکزی کرج(ندامتگاه کرج) منتقل و از آن تاریخ محروم از تماس و ملاقات است.

- هم اکنون ۴ اعتصاب غذا در زندانهای تهران بزرگ؛ رجایی شهر و قرچک ورامین وجود دارد. آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در زندان قرچک ورامین؛ سهیل عربی در زندان تهران بزرگ و آرش صادقی در زندان رجایی شهر همگی در اعتراض به انتقال وحشیانه آتنا دائمی و گلرخ ایرایی به زندان قرچک ورامین اعتصاب غذا کرده اند. سهیل عربی پس از این اعتصاب غذا به زندان تهران بزرگ منتقل و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت.

- مسئولين قضایی كمر به قتل آرش صادقی بسته اند. چهارشنبه ١٨ بهمن ١٣٩٦ دوازدهمين روز اعتصاب غذای آرش صادقی در زندان رجايی شهر بود. آخرین وضعیت آرش صادقی بر اساس گزارشهای رسیده این چنین است که طی این مدت ۴ بارخونريزی معده كرده و ديگر رمقی برايش باقی نمانده است. وزش وی به ۴۷ کیلو رسیده است. وی را به بیمارستان و بهداری نیز منتقل نکردند. گویا که کمر به قتل وی بسته اند.

محمدرضا هاشمی نبی، شهروند ایرانی و مقیم بریتانیا، پس از بازگشت به ایران بازداشت شده و اکنون چهارده ماه است که در بند دو-الف زندان اوین نگهداری می‌شود. وی در سوم دی ماه ۹۵ در فرودگاه  خمینی از سوی مأموران سپاه پاسداران بازداشت شده است.

- ظهر روز سەشنبە ١٧ بهمن ماه نیروهای امنیتی حکومت ایران در شهر سنە بە منزل یک شهروند کورد یورش و اقدام بە بازداشت وی کردەاند.

- دادگاهی در شهر دورود در ایران تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی ماه در این شهر را به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

- در مشهد ۶۵ زن و مرد در یک مهمانی تولد بازداشت شدند 

- شاهین ذوقی تبار زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج با پایان مدت محکومیت ۵ ساله اش امروز از زندان آزاد شد.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذا #گوهردشت #مشهد  #سنندج #رجایی_شهر #تهران_بزرگ  #اوین #بازپرسی
#کرج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر