۱۳۹۶ بهمن ۲۹, یکشنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶



 پس از تسلیت به مردم ایران و بازماندگان و خانواده های کشته شدگان در فاجعه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج؛ خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر در روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۸ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام را مشاهده می کنید.

 - روز ۱۲ بهمن ماه؛ فعال مدنی نادر افشاری به همراه تعدادی دیگر از فعالین مدنی را در پارک دانشجو بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. به گفته وزارت اطلاعات تا زمان تخلیه اطلاعاتی ممنوع الملاقات است. مادر نادر افشاری در پیام صوتی اعلام کرد که حین دستگیری فرزندش سالم بوده است و خواهان نجات فرزندش شد. 

- صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن؛ مادر این زندانی سیاسی جهت ملاقات با رامین به زندان مرکزی سنندج مراجعه کرد بود، که مسئولان این زندان به وی اعلام کردند که رامین حسین پناهی همچنان ممنوع الملاقات است و اجازه ملاقات ندارد.

- با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت فعالین مدنی گلپایگان مسئولین اطلاعات و مسئولین قضایی به خانواده های آنها پاسخی نمی دهند.

- مهدی فراحی شاندیز پیش از انتقال به انفرادی توسط ایرج فتاحی به طرز وحشیانه ای ضرب و شتم و از ناحیه پهلو و گوش راست به شدت مصدوم شده است. وی پیش از این از ناحیه چشم مصدوم و نابینا شده بود. 

 -  دیوان عالی کشور طی هفته‌ی گذشته حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نام‌های “اسماعیل شه بخش” ۲۴ ساله، “دور محمد شه بخش” ۲۰ ساله و “حیات الله (عنایت الله)نیک زهی” ۲۶ ساله (تبعه پاکستان) که در یک پرونده هستند را تائید کرد. 
بازداشت یک درویش گنابادی سالخورده در تهران

- نعمت‌الله ریاحی از دراویش نعمت‌اللهی گنابادی صبح امروز توسط مأمورین انتظامی بازداشت و هم‌اکنون در کلانتری ۱۰۶ نامجو تهران نگهداری می‌شود.
عثمان مصطفی پور بیش از یک ربع قرن حبس بدون مرخصی + عکس

- عثمان مصطفی پور از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیە بیش از یک ربع قرن  است کە از داشتن حق مرخصی محروم می باشد.

- رضا شهابی فعال کارگری که در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری به مرخصی اعزام شده بود، امروز با اتمام دوران مرخصی راهی زندان اوین شد.

- با گذشت یک ماه از بازداشت موقت صادره برای “محمد نجفی” وکلای ایشان جهت پیگیری وضعیت این وکیل دادگستری به دادسرای شازند مراجعه کردند با این حال قرار بازداشت ایشان کماکان بدون تغییری پابرجاست.  محمد نجفی، کیان صادقی، عباس صفری، علی باقری و بهزاد علی بخشی متهمان یک پرونده هستند که عمدتا در ارتباط با افشاگری در خصوص مرگ وحید حیدری پس از قیام مردم در اراک، بازداشت شده اند.

- یک زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه برای دومین بار در دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و به اعدام محکوم شد. صدور مجدد حکم اعدام برای هدایت عبدالله‌پور بنا به خواسته حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه بوده است.


کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذا #تهران_بزرگ #ترور #تهران #استاد_دانشگاه #اعدام #سنندج #زاهدان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر