۱۳۹۶ بهمن ۲۳, دوشنبه

خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر ایران ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶



آنچه پیش رو دارید خلاصه ای از مهمتری اخبار نقض حقوق بشر در روز  ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۲ فوریه ۲۰۱۸ کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است.

- محمود معصومی با بیماری آسم و ضایعه درچه قلب در یازدهمین روز اعتصاب غذا در شرایط خطرناکی قرار دارد.

- #آتنا_دائمی و #گلرخ_ایرایی در نهمین روز #اعتصاب_غذا و سومین روز #اعتصاب_خشک وضعیت وخیمی دارند. آتنا خون بالا می آورد. 

- آقای حسین دائمی پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی؛ طی پیام و مطلبی گفت: دخترای من اگر در زندان بمیرن خودکشی نکرده اند بلکه کشته شده اند من پدر آتنا دائمی اعلام میکنم مسئولیت جان فرزندانم با دادستان و دادیار هست.

 - سهیل عربی با پیام صوتی در ۲۲روز  بهمن ماه بر ادامه اعتصاب غذا تاکید کرد.

خطاب به دوستان ،فعالان سیاسی ، مدنی و حقوق بشر و خانواده های محترم شهدای های جنبش که مرا مورد لطف خود قرار داده اند.درخواست شکستن اعتصاب غذایم را داده اند .


- فردا ۲۴ بهمن ماه ۹۶؛ مراسم خاکسپاری کیکاووس سیدامامی استاد دانشگاه در آرامگاه روستای امامه در ۴۰ کیلومتری شمال تهران برگزار می شود.

- روز ٢٣ بهمن ماه، ١٥ نفر از زندانيان محكوم به قصاص و اعدام با انتقال به سلول هاي انفرادي در آستانه اجراي احكام مرگ قرار گرفته اند و پس از انجام آخرين ملاقات با خانواده هايشان در طي روز آينده، سحرگاه روز چهارشنبه به دار اعدام آويخته خواهند شد


 - سخی ریگی فعال سیاسی، وبلاگ‌نویس بلوچ و زندانی تبعیدی به زندان اهواز در آستانه نهمین سال حبس قرار دارد. وی در سال ۸۸ با اتهامات «نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی» محکوم به ۲۰ سال حبس شد. 

- صبح روز ۲۳ بهمن ماه دستکم شش زندانی از بندهای مختلف زندان رجایی شهر کرج جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. در بین ایشان امید رستمی که گفته می‌شود یک کودک-مجرم است حضور دارد.

- پوریا طبائی که به اتهام قتل عمد ناپدری خود به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده اکنون در زندان رجایی شهر کرج در انتظار اعدام بسر می‌برد.

- حکم اعدام کریم زرگر، زندانی عقیدتی؛ محقق و بنیان‌گذار موسسه «راه معرفت»، به اتهام تبلیغ و ترویج یک جنبش عرفانی سحرگاه دهم بهمن ماه در رجایی شهر اجرا شده است.

- مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، در نامه‌ای با اشاره به ۹ روز اعتصاب غذای گلرخ ایرایی و آتنا دائمی و بی‌توجهی مسئولان گفت: «قانون و اخلاق و وجدان و این قبیل واژه‌ها کمترین اعرابی در این حاکمیت ندارد. به بردگی در آمدن انسانیت و سلب کردن کرامت انسانی ماهیت این حکومت است.»

- سام رجبی، فعال محیط زیست و عضو سابق موسسه «حیات وحش میراث پارسیان»، از پنجم بهمن ماه در بازداشت به سر می برد و از لحظه بازداشت تاکنون هیچ خبری از وضعیت او به دست نیامده است.

- کبری خالندی از فعالین مدنی مهاباد کە پیشتر بە ٣ ماه حبس تعزیری محکوم شدە بود، خود را بە زندان مهاباد معرفی کرد.

- طی دە روز اول ماه فوریە ٢٠١٨ میلادی، دست کم ٢٠ شهروند کرد از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدەاند.

- روز پنج شنبە ۱۹ بهمن ماه نیروهای ادارە اطلاعات مریوان یک شهروند  ٤٠ سالە را با هویت ”مظفر لطفی“ بازداشت کردەاند.

- عثمان مصطفی پور زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه از بیست و شش سال پیش از بابت حبس ۳۵ ساله خود در زندان است هر چند بر اساس تقویم زندان او عملا ۲۸ سال تحمل حبس کرده است. 

- مهدی محبی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی ساکن میبد توسط مامورین امنیتی دستگیر و در حال حاضر در بازداشتگاه تحت نظارت وزارت اطلاعات در شهرستان یزد نگهداری می‌شود.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب_غذای_خشک #گوهردشت #قتل  #تهران #استاد_دانشگاه #اعدام  #اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر