۱۳۹۵ دی ۱۲, یکشنبه

زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ در زندان اردبیل

 #حقوق بشر #ایران -زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ در زندان اردبیل 



هم اکنون ۸ زندانی سیاسی بلوچ در زندان اردبیل در تبعید بسر می برند.این زندانیان سیاسی علاوه بر دوری از خانه و خانواده بدلیل بعد مسافت٫با بدرفتاری و فشارهای سختی در زندان اردبیل مواجه هستند.
بطوریکه یکی از زندانیان سیاسی بنام صابر ملک رئیسی پس از اعتراض به گرم نبودن آب حمام مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از اقدام به اعتصاب غذا در سرمای اردبیل بطور تنبیهی در فضای سر نگه داشته شد.

اسامی این زندانیان به شرح زیر است:

۱ ـزندانی سیاسی  شیراحمد شیرانی ۳۱ ساله، ۲ سال در سلول انفرادی اطلاعات زاهدان بود و به ۲۲ سال زندان محکوم شد و ۷ سال است که در زندان بسر می برد .
۲ ـزندانی سیاسی  نوراحمد حسن زهی ۲۸ ساله، ۱ سال در سلول انفرادی اطلاعات زاهدان بود او به ۲۵ سال زندان محکوم شد و ۵ سال است که در زندان بسر می برد .
۳ـ زندانی سیاسی علی بژگل ،۱ سال در سلول انفرادی اداره اطلاعات زاهدان بود که به ۱۶ سال زندان محکوم شده است  که ۶ سال است که در زندان بسر می برد .
۴ ـ زندانی سیاسی حامد ملک زهی ۲۳ ساله، ۲ سال در سلول انفرادی اداره اطلاعات زاهدان  بود. او به ۱۷ سال زندان محکوم شد و ۸ سال است که در زندان بسر می برد .
۵ ـ زندانی سیاسی خالد شه بخش ۳۵ ساله، ۱ سال در سلول انفرادی اطلاعات زندان زاهدان بود که به ۱۵ سال زندان محکوم شد و ۸ سال است که در زندان بسر می برد .
۶ ـ  زندانی سیاسی عزیز شه بخش ۳۶ ساله، ۸ ماه در سلولهای  انفرادی اطلاعات زاهدان بود که به ۱۵ سال زندان محکوم شد و ۸ سال است که در زندان بسر می برد .
۷ ـ زندانی سیاسی کریم شه بخش ۴۷ ساله، ۷ ماه در سلول انفرادی اطلاعات  زاهدان زندانی بود که به ۱۵ سال زندان محکوم شده است  و ۸ سال است که در زندان می باشد  .
۸- صابر ملک رئیسی زندانی که در ۱۷ سالگی در سال ۸۸ دستگیر شده و به ۱۵ سال زندان و تبعید محکوم گردید. او ۷ سال است که در زندان به‌سر می‌برد.
وی هم اکنون در وضعیت اعتصاب غذا در زندان اردبیل به سر می برد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر