۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

در زندان تبریز چه می گذرد؟

#حقوق بشر #ایران -عدم بهداشت و گرسنگی زندانیان زندان مرکزی تبریز



به گزارشی از از زندان مرکزی تبریز به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده توحه کنید.
 هم اکنون در این زندان حدود 7000 هزار زندانی  محبوس هستند. این در شرایطی است که این زندان فقط گنجایش و ظرفیت 1000 نفر را دارد. 
وضعیت بهداری و دندانپزشکی در این زندان اسفناک است.یک دندانپزشک برای هفت هزار نفر ٫روزانه فقط نیم ساعت به مطب آمده و بیماران را ویزیت می کند.اما٫ هم اکنون مدت دو هفته است که این نیم ساعت ویزیت دندانپزشک نیز قطع شده است.
 بر اساس قوانین سازمان زندانها، هر زندانی می بایستی ماهانه یکبار توسط  دکتر زندان ویزیت شود، اما با این تعداد زندانی هر شش ماه یکبار نیز به زندانیان بیمار نوبت ویزیت نمی رسد. اگر یک زندانی به بیماری ویروسی خاصی مبتلا شود، بدلیل عدم وجود پزشک و محیط غیربهداشتی این بیماری به سطح کل بند منتقل میگردد و سایرین نیز به همین بیماری مبتلا می شوند .در زندان مرکزی تبریز هیچکس پاسخگوی زندانیان بیمار در این زندان نیست.
بنا به همین گزارش هم اکنون بیش از یک ماه است که کیفیت غذای زندان بسیار بد شده است. مسئولین این زندان به بهانه خرابی آشپزخانه به زندانیان غذای کافی نمی دهند و زندانیان گرسنه هستند.
مابازاء آن فروشگاه زندان غذایی به زندانیان با پول عرضه می کند که بسیار گران بوده و بسیاری از زندانیان توان خرید ندارند و در گرسنگی بسر می برند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر