۱۳۹۵ بهمن ۱۴, پنجشنبه

ایران بازنده بزرگ بحران سوریه

 #حقوق بشر #ایران -ایران بازنده بزرگ بحران سوریه



جابر عابدینی ٫فرزند یکی از کشته شدگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق که هم اکنون در زندان رجایی شهر با اتهامات سیاسی زندانی است٫در نامه ای که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است٫این زندانی سیاسی به دخالت ایران در سوریه ٫ بازنده بیرون آمدن ایران از بحران سوریه پرداخته و می نویسد:

ایران بازنده بزرگ بحران سوریه

 رژیم حاکم بر ایران بعد از انقلاب سلطنتی در سال 57، سیاست خارجی خود را بر مبنای نه شرقی نه غربی پایه ریزی کرده و مدعی اعمال سیاست مستقل در خصوص روابط فیما بین با کشورهای دیگر بوده است. خمینی خصوصا به خاطر ستیز بیشتر با غرب از آمریکا به عنوان دشمن درجه یک رژیم نام برده و مدعی بود که هیچگونه همکاری و رابطه با آمریکا نخواهد داشت. ولی اولین دروغ رژیم در همان اوایل روی کار آمدن و جنگ 8 ساله ایران و عراق آشکار و آن ماجرای سفر مک فارلین به ایران و خرید سلاح از امریکا و اسرائیل بوده است. 
شعار سران رژیم از 47 سال پیش عدم اعتماد به امریکا به عنوان یک کشور صاحب نفوذ در صحنه بین الملل بوده و سعی کرده با جایگزینی کشورهای دیگر و دادن امتیازات نفتی و مالی فراوان، برای خود در عرصه جهانی شرکایی را انتخاب کند که از جمله این کشورها در زمان تحریم های رژیم به خاطر برنامه هسته ای روسیه و چین بوده است. 

این دو کشور با توجه به تحریم کشورهای غربی در قبال موضوعاتی از قبیل تروریسم، برنامه هسته ای، حقوق بشر و ... تا توانسته اند از ایران امتیازات فراوانی بگیرند. در منطق سران رژیم ایالت متحده به دلیل حمایت از رژیم سلطنتی و همچنین تبلیغات فراوان صدا و سیمای رژیم در خصوص چپاول ثروت های کشور از طرف امریکا، کشوری غیرقابل اعتماد جلوه می کند؛ ولی همین کشور چین در زمان تحریم ها نفت ایران را به بهای اندک خریداری و در قبال پول، کالاهای مصرفی بی کیفیت را روانه بازارهای ایران می کرد یا کشور روسیه که از زمان سلطنت قاجارها ، ایران را صحنه تاخت و تاز خود قرار داده و عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمنچای را بر ملت ایران تحمیل و مناطق زیادی از کشور از منطقه قفقاز جنوبی که از ایروان تا باکو را شامل می شود را از پیکره وطن جدا نموده و در جنگ جهانی دوم شمال ایران را تصرف و جنایتهای بیشماری را مرتکب گردیدند. ولی رژیم آخوندی با توجه به منطق پوچ مبارزه با غرب، مجددا با روسیه متحد که امتیازات فراوانی از ایران اخذ کرده و نیروگاه اتمی بوشهر را بعد از ده ها سال ناقص تحویل ایران داده و به هیچ قراردادی نیز متعهد نبوده است و بر مبنای منافع خود در صحنه جهانی بازی می کند. 

در جریان بحران سوریه با توجه به ادعای سران رژیم که اگر سوریه از دست برود باید در خیابانهای تهران جنگ نماید در اوایل با کمکهای مستشاری و در اواخر با دخالتهای نظامی مستقیم وارد جنگ سوریه گردید و پس از مدتی با توجه به پیشروی های نیروهای معارض سوری و سقوط غریب الوقوع رژیم اسد، پای روسیه را نیز به معرکه سوریه باز و جنایتهای بیشماری را در قبال مردم سوریه مرتکب گردیدند. تحلیل سران رژیم این بوده که نیروهای معارض سوری شکست خورده و اسد بر سر قدرت باقی می ماند و سوریه حیات خلوت رژیم مثل عراق می شود و به این دلیل چشم خود را بر بد عهدی های روسیه در مسائل تاریخی که در قبال منافع خود حتی دوستان قدیمی را نیز فراموش می کند در نادرترین اقدام 37 سال اخیر حتی پایگاه هوایی همدان را هم در اختیار روسیه قرار داد. 

جنگ سوریه حدود 5 سال طول کشیده و رژیم آخوندی صدها میلیارد دلار از پول مملکت که باید صرف عمران و آبادی، اشتغال، مبارزه با اعتیاد و فقر، مبارزه با کارتن خوابی و گورخوابی، آموزش کودکان محروم از تحصیل و ... در سوریه هزینه کرده و حدود 15 هزار نفر از جوانان کشور و اتباع افغانستان و پاکستان را تحت عنوان مدافع حرم و در واقع برای ارضاء حس قدرت طلبی به کشتن دادند. روسیه پس از کسب امتیاز بین المللی که در بحران شبه جزیره کریمه خدشه دار شده بود با مشارکت در جنگ سوریه و کشور ترکیه از اوایل بحران سوریه با رژیم آخوندی در مسئله بشار اسد اختلاف پیدا کرده بود در یک بازی سیاسی و کنفرانس سه جانبه که رژیم ایران در آن عروسکی بیش نبود تصمیم به ایجاد آتش بس در سوریه و خروج مخالفان از حلب گرفته و در کنفرانس آستانه قزاقستان نیز، روسیه و ترکیه بدون بازی دادن رژیم آخوندی و علیرغم صرف هزینه های مادی و انسانی فراوان و ایجاد ذهنیت و دشمنی مردم منطقه نسبت به ایران، در واقع ایران بازمانده ای بزرگ در بحران سوریه محسوب می گردد.

در بازی بحران سوریه و اعتماد شخصی خامنه ای و سپاه به روسیه علیرغم تمام بدعهدی های تاریخ آن کشور و اینکه در قضیه برجام و نوشیدن جام زهر هسته ای، باند خامنه ای، دولت روحانی را به کرنش در مقابل آمریکا متهم می کردند و خود را مبرا از همه آن مسائل می دیدند و ادعای عدم اعتماد به آمریکا را داشتند حال با چه رویی می توانند به مردم ایران توضیح دهند که روسیه که شما با آن روابط استراتژیک تعریف کرده بودید و شما که در قضیه هسته ای و ماجرای سازمان مجاهدین علیرغم ادعای عدم اعتماد به امریکا با آن کشور آن همه همکاری داشتید حال چه جوابی به مردم ایران دارید؟

 چرا صدها میلیارد دلار از پول بیت المال را علیرغم همه نابه سامانیها و نواقص در ساختار اقتصادی کشور صرف سوریه کردید؟ چرا جوانان ایران را به بهانه دفاع از حرم به کشتن دادید؟ آیا آنهمه جوان که در 8 سال جنگ ایران و عراق به کشتن دادید و پدر من یکی از آنها بوده است برایتان کافی نبوده است؟ چرا به روسیه ای اعتماد کردید که در حافظه تاریخی مردم ایران، سرشار از بدعهدی و تجاوز و قتل مردم ایران هست؟ شما که خود را مسلمان معرفی می کنید آیا شرافت اذعان بر بی کفایتی خود را دارد؟ آیا در این 37 سال، رابطه با غرب به ضرر مردم ایران بوده است یا در رابطه با روسیه و چین؟ 

آقایان سران رژیم لطفا به مردم توضیح دهید که چگونه حماقتهای شما باعث سرافکندگی مردم و گرفتاری بیش از پیش آنها در مسائل روزمره می شود و .... سوال دیگر دیگر.

جابرعابدینی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت)  
چهارشنبه 13 بهمن ماه 1395

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر