۱۳۹۵ بهمن ۲۲, جمعه

اعتصاب غذای زندانی سیاسی علیرضا گلیپور

#حقوق بشر #ایران -کارشکنی صلواتی در صدور حکم قطعی و اعتصاب علیرضا گلیپور در اعتراض به آن 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫زندانی سیاسی علیرضا گلیپور در اعتراض به عدم صدور حکم قطعی توسط قاضی صلواتی اقدام به اعتصاب غذا کرد. وی اعتصاب غذای خود را از روز گذشته ۲۱ بهمن ماه شروع کرده است.
این زندانی سیاسی با اعلام اینکه هیچ وقت درخواست عفو از هیچ کس و حتی آزادی مشروط ندارد٫تنها خواهان قطعی شدن حکم خود و ارسال پرونده به اجرای احکام است.وی که با بیماریهای مختلفی در زندان روبروست با مشکلات جدی در صورت ادامه اعتصاب غذا روبرو خواهد بود.
وی طی پیامی از داخل زندان دلایل اعتصاب غذا و وضعیت کنونی خود را توضیح داده  است.

متن پیام:

سلامی از روی عشق و ارادت به مردم و فعالان عرصه آزادی و عدالت و حقوق بشر

امروز ۱۵۶۱ روز است که از بازداشتم گذشته است. سلول انفرادی و ضرب وشتم و دوری از خانواده٫کتک بخاطرداشتن علم و استفاده نکردن از آن برعلیه مردم و گفتن حقایق نمک زندگی هر زندانی سیاسی می باشد و البته برای من افتخار
در این ایام از بیماری بسیار رنج می برم و تحت مداوا هستم و البته عدم تحمل کیفر توسط متخصصین پزشکی قانونی صادر شده که مانند تمامی قوانین این حکومت فقط برای خواص لازم الاجراست و عوام هیچ .
بعد از فشارهای زیاد بابت اعتقادات ایدئولوژی و خیلی مسائلی که سالیان سال است همگی با آن آشنا هستیم امروز فشارهای مضاعف بابت حتی دوست داشتن عزیزان زندگی هم به بنده اضافه شده . همه می دانیم که حقوق شهروندی چندی پیش تدوین و تصویب شده و چه جالب که زندانیان سیاسی برای داشتن اولیه ترین حقوق خود مانند درمان ٫استحمام٫ملاقات ٫سیستم گرمایشی باید دست به اعتراض و اعتصاب بزنند که البته اگر این نمی بود جای سوال داشت.
امروز پس از گذشت بیش از ۴ سال گرچه اعتصاب غذا برای من سم محسوب می شود ولی چه کنم که راهی ندارم چون به صورت قانونی هنوز بلاتکلیف هستم. قاضی صلواتی از صدور حکم تجمیع و ارسال به اجرای احکام جلوگیری می کند. این امر و شرایط بد خانوادگی و درد فراوان بابت بیماری و فشارهای روحی باعث شد که اعتصاب کنم تا صدای بی عدالتی و ظلمی که در حقم می شود را به گوش دوستانم برسانم . 
چون تنم از بیماری رنجور شده و نفس و صدایم بریده بریده به گوش می رسد ولی قلم و تفکرم زنده است و قلبم به اعتقادم استوار.

دوستدار شما به امید ایرانی آزاد علیرضا گلیپور 
۲۲ بهمن ماه ۹۵
زندان اوین

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر