۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان کلینیک اهواز و سرکوب آنها توسط گارد زندان

#حقوق بشر #ایران - اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان کلینیک اهواز و سرکوب آنها توسط گارد زندان



چهار روز پیش زندانیان زندان مرکزی اهواز معروف به زندان کلینیک واقع در منطقه زرگان اهواز٫بدلیل قطعی برق٫آب٫تلفن و فشارهای مسئولین زندان هم صدا با مردم اهواز دست به اعتصاب غذا و اعتراض زدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫بدنبال این اعتراض همگانی گارد امنیتی زندان به دستور رئیس زندان کریمی به بند زندانیان سیاسی حمله ور شده و با باتون و گاز اشک آور به زندانیان سیاسی و عادی که حدود ۳۰۰ زندانی بودند را مضروب و مجروح کردند.
در این حمله رئیس حفاظت زندان دانش و معاون زندان مرادی و رئیس گارد زندان نیازی حضور داشتند.زندانبانان تمامی لوازم شخصی زندانیان را لگدمال کرده و از بین بردند و تعدادی از زندانیان سیاسی را که از مواضع خود کوتاه نمی آمدند بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. ۷ تن از این زندانیان مدت ۴ روز است که در انفرادی بوده و همچنان در اعتصاب غذا هستند.  به دستور رییس زندان به آنها پتو و لوازم گرمایشی نداده و روی آنها فشار مضاعف می آورند.
بنا به همین گزارش قطعی آب و برق در زندان کلینیک همچنان ادامه دارد.
زندانیانی که به انفرادی منتقل شدند آقایان:
حکیم مجدم 
مصطفی بوریایی 
محمد بوریایی 
ناظم برهی 
میلا سالمی 
حسن دشتی میشان 
محمود مهدی پور 

زندانیان اعتصابی دربند اهواز از همۀ مردم ایران جامعه مدنی ومدافعان حقوق بشری بخاطر وضعیت اسفبار مردم اهواز و زندانیان در بند زندان کلنیک معروف به زندان زرگان تقاضای حمایت دارند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر