۱۳۹۵ بهمن ۲۳, شنبه

اعدام در کنار دریا با حضور زندانیان

#حقوق بشر #ایران -شرحی مختصر از زندان ساری و اردوگاه فرح آباد



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫شهر ساری دارای یک زندان با حدود ۲۰۰۰ زندانی زن و مرد می باشد. همچنین زندانی در فرح‌آباد کنار دریا وجود دارد که حدود ۳۵۰۰ زندانی مواد مخدر در آنجا نگهداری می شوند.رئیس زندان (اردوگاه) فرح آباد فردی بنام ابراهیمی است که خودش نیز معتاد و از روسای باند مواد مخدر بوده و اکثر این زندانیان توسط خود وی معتاد شده اند. ابراهیمی و رییس بندها شیشه٫تریاک و شیره به زندان وارد کرده و می فروشند.آنها از قبل فروش مواد مخدر به زندانیان دارای ثروت و ماشینهای گرانقیمت هستند. 

اعدامها زمانبندی مشخص ندارد. ولی در زمانهایی که قرار است اعدام انجام شود٫نزدیک ظهر زندانیان محکوم به اعدام را به بیرون بند برده درب افسر نگهبانی را می بندند و نزدیک سحر روز بعد با حضور دادستان مازندران آخوند جعفری حکم اجرا می شود. جعفری در اعدام زندانیان نقش مستقیم دارد و بارها به زندانیان گفته است من از کشتن شماها لذت می برم. هنگامی که جعفری در زندان ظاهر شود همه می فهمند که همین روزها زمان اعدام است.
بعضا اعدامها لب دریا انجام می شود .به گزارش منبع مطلع حداقل سه مورد در سال ۹۴زندانیان را کنار دریا جمع کرده و مجبور کردند که به تماشای اعدام هم بندیان خود بنشینند. به گفته شاهد صحنه هر بار سه نفر در این نمایش مرگ جلوی چشم زندانیان دیگر اعدام شدند.این عمل بخاطر ترساندن سایر زندانیان صورت می گیرد. 

وضعیت غذایی در این زندان زیر  صفر است.به زندانیان حتی نان کافی داده نمی شود.در مجموع ماهیانه حتی ۱۰۰ گرم گوشت هم به زندانیان داده نمی شود.  هر مرغ برای ۱۶ نفر در نظر گرفته می شود. زندانی که نتواند مایحتاج خود را از پول شخصی خود تامین کند وضعیت بسیار سختی خواهد داشت. 
تلفنهای زندان ساری کارتی است ولی کارتها را خانواده های زندانیان از بازار سیاه خریده و به زندانی می دهند که بتواند تماس بگیرد.در زندان فرح آباد هفته ای ۲ بار و هر بار سه دقیقه امکان تماس با خانواده وجود دارد.
زندانی که به مرخصی می رود پس از بازگشت از مرخصی مورد توهین قرار گرفته و به شکل تحقیرآمیزی لخت مادرزاد شده و مورد بازرسی قرار می گیرد. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر