۱۳۹۵ اسفند ۵, پنجشنبه

بی خبری از محل نگهداری و وضعیت احمد منتظری

#حقوق بشر #ایران -بی خبری از محل نگهداری و وضعیت احمد منتظری



پس از احضار و بازداشت آقای احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری٫خانواده ایشان در خصوص محل نگهداری و وضعیت کنونی وی اقدام کردند. اما هیچ پاسخی از سوی مسئولین قضایی و مسئولین زندان داده نشده است. سعید منتظری برادر احمد منتظری در مصاحبه با درتی اعلام کرد که :
 از دیروز هیچ گونه اطلاعی از حاج احمد آقا نداریم، و نمیدانیم که ایشان را به کجا برده اند و هیچ گونه جوابی هم به ما نمی دهند.

احمد منتظری روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ درحالی پس از فراخوانی به دادگاه ویژه روحانیت و بدون احضار رسمی بازداشت شد که به حکم شعبه ۵ دادگاه ویژه روحانیت اعتراض کرده بود.
فایل صوتی که احمد منتظری اکنون به خاطر انتشار آن بازداشت و زندانی شده، مربوط است به جلسه ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ آیت الله حسینعلی منتظری، قائم مقام وقت  خمینی، با چند تن از مقامات عالی رتبه قضایی وامنیتی موسوم به هیات مرگ. 

آیت الله حسینعلی منتظری در این فایل صوتی اعدام‌های مرداد ماه ۱۳۶۷ را جنایت خوانده وگفته است: بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و تاریخ ما را محکوم می‎کند به دست شما انجام شده و شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می نویسند. حسینعلی منتظری در این فایل صوتی گفته است: می خواهم ۵۰ سال دیگر برای آقای خمینی قضاوت نکنند و بگویند آقای خمینی یک چهره خونریز، سفاک و فتاک بود.
 در آن جلسه چهار مقام قضایی به اسامی حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و ابراهیم رئیسی حضور داشتند و مخاطب آبت الله منتظری بودند. این چهار تن اعضای گروهی بودند که در مورد حیات و مرگ چندین هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ تصمیم گیری کردند. این فایل صوتی بعد از انتشار در روز ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ با درخواست وزارت اطلاعات از سایت آیت الله منتظری حذف شد اما احمد منتظری به دلیل انتشار آن در دادگاه ویژه روحانیت قم محاکمه و زندانی شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر