۱۳۹۵ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

شکایتنامه زندانیان زندان رجایی شهر به سازمان بهداشت جهانی

#حقوق بشر #ایران -شکایتنامه زندانیان زندان رجایی شهر به سازمان بهداشت جهانی



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫زندانیان زندان رجایی شهر در نامه ای به سازمان بهداشت جهانی ٫ در خصوص تشدید محدودیتها٫سرمای شدید زندان و عدم رسیدگی حداقل به بیماران به این سازمان شکایت برده و خواهان پیگیری این وضعیت شدند.
متن نامه:

در شرایطی که هر روز به بهانه ای دیوار و سیم خاردار و صفحه ای آهنی به دیوارها و سلولهای زندان اضافه می شود و برای داشتن کمترین ارتباط و اطلاع رسانی از وضعیت زندانها٫زندانیان و خانواده ها را به اهانت آمیزترین شکل تفتیش و بازرسی می کنند٫آنهم نه به خاطر مواد مخدر و یا چیز دیگر بلکه صرفا برای جلوگیری از انتقال اخبار زندان به بیرون٫الان چند روز است که در شرایط دمای صفر و زیرصفر هوا٫سیستم گرمایشی زندان گوهردشت کرج  بکلی از کار افتاده و هیچ اقدامی هم برای آن صورت نمی گیرد.
این در حالیست که در صورت بیماری هم٫برای بیماران حداقلهای درمانی فراهم نمی باشد و این وضعیت اخیرا مورد اعتراض بهداشت جهانی نیزقرار گرفته است.
در حاکمیتی که مسئولیت ساختمان پلاسکو با آن بزرگی را کسی بعهده نمی گیرد٫طبعا شرایط بد زندان و زندانیان برای مسئولان زندان اساسا محلی از اعراب ندارد.
لذا از سازمان بهداشت جهانی درخواست می کنیم که این مسئله را پیگیری کنند . چرا که شهروندان ایرانی و بخصوص زندانیان کمترین امکان پیگیری را نداشته و از اولیه ترین حقوق خود نیز محرومند.

زندانیان بندهای ۱٫۳٫۴٫۱۰

رونوشت : گزارشگر ویژه حقوق بشر عاصمه جهانگیر 
عفو بین الملل

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر