۱۳۹۵ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

"کدام 38 سال؟! کدام جشن؟!"

 #حقوق بشر #ایران -چرا که نمی گذرد این روزگار تلخ تر از تلخ...!


از فیس آتنا فرقدانی 

هنرمند جوان معاصر و زندانی سیاسی سابق بند زنان زندان اوین با طرحی زیبایی از زخمهای ۳۸ ساله سخن می گوید.

در همین روزها سرود "بوی گل سوسن و یاسمن آید.." از بلندگوی زندان قرچک پخش می شد و یکی از زندانیان به هم سن و سال خودم با این سرود شروع به رقصیدن کرد!! ناخود آگاه تصویر "بلیزر معروف" در ذهنم نقش بست و همان لحظه،خودکار قرمز و سیاه را به خشم برای به تصویر کشیدنش به خدمت گرفتم.دختر هم چنان می رقصید و از خودم می پرسیدم برای بوی گل سوسن و یاسمنی که هرگز نیامد خوشحال است؟!یا برای اینکه چشم یزید زمان ز حلقه در آید؟! طاقت نیاوردم و به کنارش رفتم؛گفتم این همه احساس را خرج کسی کن که وقتی به سوی تو رهسپار است و از او می پرسند چه احساسی داری؛نگوید هیچ!! دختر از رقصیدن بازماند و گفت:اگر چندین سال از عمرت را در زندان باشی و شادی و نشاط از زندگیت رخت بسته باشد؛با ریتم تند دروغین ترین شعارها می رقصی تا روزگار بگذرد!!
به 30 سال از زندگیم که در زندان بستری شده است اندیشیدم و هشت سالی که در آن نبودم...اما این روزها زخمی ترین هم نسل های من از خود می پرسند:"کدام 38 سال؟!! بوی گل سوسن و یاسمنی که نیامد،هیچ...38 سال عطر زمستان کنون از وطن آید...جان ز تن زندگان سوی کف آمد...
چرا که نمی گذرد این روزگار تلخ تر از تلخ...!
آتنا فرقدانی

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر