۱۳۹۵ بهمن ۲۱, پنجشنبه

گزارشی از زندان مرکزی زابل

#حقوق بشر #ایران -گزارشی از ارژنگ داوودی در زندان مرکزی زابل



هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا         آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند
هم میهنان!

هر چند در بندهای ۲۰۹ وزارت اطلاعات و در بند امنیتی ۲-اف سپاه برای ماههای طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی٫بازجوییهای شبانه٫سلولهای انفرادی و ... قرار گرفته و رفتار خشونت بار زندانبان در زندانهای اوین ٫رجایی شهر و مرکزی بندرعباس را تجربه کرده و پس از قریب به ۱۴ سال تحمل حبس در زندانهای یاد دشه اینک چند ماهی هست که در زندان زابل در حالت تبعید به سر می برم و طبیعی است که در مورد انواع شکنجه در زندانهای مختلف کشور توسط عمال جنایتکار رژیم فقیه بسیار دیده یا شنیده و یا چشیده باشم. اما در زندان زابل شکلی از شکنجه را با چشمان خود مشاهده کردم که در نوع خود بی نظیر است.
در این نوع شکنجه پس از کتک کاری و فحاشی به قصد تحقیر سر زندانی بخت برگشته را از ته می تراشند و بعد دست و پای او را محکم با زنجیر به دور ستونی می بندند که در معرض دید همه زندانیان٫زندانبان و نیز مسئولین و سایر پرسنل آنجا باشند . سپس او را چند روز به همین وضعیت نگه می دارند بطوری که زندانی طی این مدت در اثر درد و رنج ناشی از انقباض عضلات از حال می روند . در این میان بعضا خود را خیس و ... می کنند.
شخصا هرگز بیاد ندارم دیده باشم حیوان وحشی و درنده ای را که در قفس انداخته باشند به غل و زنجیر بسته باشند اما در زندان زابل که کمتر از قفس نیست چون رفتاری را که مادون شآن حیوانات است بر انسان روا می دارند‍‍!!

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی 
زندان زابل 
بهمن ۹۵ 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر