۱۳۹۵ بهمن ۲۴, یکشنبه

شرحی از وضعیت یک زندانی بیمار در رجایی شهر

#حقوق بشر #ایران -وقتی یک زندانی بیمار می شود


در زندان رجایی شهر هنگامی که زندانی بیمار می شود علاوه بر اینکه دارو و دکتر بدردبخوری وجود ندارد ٫زندانی می بایست با برخوردهای  توهین آمیز و زشت کادر بهداری زندان روبرو شود.دکتر زندان که فردی بنام رضوی است خودش از بازجویان و کادر زندان است و اصلا اجازه صحبت کردن به بیمار در رابطه با بیماری را نمی دهد. 
دارویی که همین دکتر می نویسد بایستی با هزینه شخصی زندانیان تامین شود.پیش از این خانواده های زندانیان پس از تهیه دارو با سختی نسخه و دارو را تحویل زندان می دادند تا پس از طی مسیر هزار تو به زندانی برسد. اما هم اکنون در یک تصمیم گیری برای اخاذی بیشتر همین نسخه ها را تحت عنوان کارپرداز تحویل شخصی به نام گودرز می دهند که آنها را تهیه کند. این کارپرداز داروهای اصلی و خارجی را نمی گیرد و داروی ایرانی و یا مشابه را تهیه کرده و پول دوچندان از زندانی تحت عنوان گشتن به دنبال دارو و ...می گیرد.
بدترین حالت زمانی است که زندانی می بایست به متخصص بیرون و یا آزمایش و ...مراجعه کند. در این حالت زندانی می بایست با دستبند و پابند و لباسهای زندان(دالتونی) که بسیار کثیف و آلوده بوده و خود بیماری زا هست همراه با سربازان به متخصص مراجعه کند. این وضعیت وضعیت جسمی بیماران را وخیم تر می کند.
مامورین زندان و سربازها در مسیر با توهین و فحاشی با زندانیان برخورد کرده و در مواردی از افراد آزاد و عادی می خواهند که به زندانیان توهین کنند. زندانی در مسیر حق استفاده از سرویس بهداشتی برای مایحتاج ضروری اش را ندارد.
این در وضعیتی است که بسیاری از زندانیان به دلیل شرایط و شکنجه های دوران بازجویی و همچنین گذرانیدن سالهای طولانی در زندانها دچار بیماری های مختلف گوارشی و ... می شوند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر