۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

خودکشی یک زندانی عادی بدلیل فشارهای مضاعف مسئولین زندان

#حقوق بشر #ایران -خودکشی یک زندانی عادی بدلیل فشارهای مضاعف مسئولین زندان



روز ۲۶ بهمن ماه یک زندانی عادی با دار زدن اقدام به خودکشی کرد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫زندانی عادی میثم کریم پور پس از انتقال به سالن ۱۱ بند ۴ رجایی شهر اقدام به دار زدن خود کرد.وی هم اکنون مدت سه روز است که در کما به سر می برد.
در روزهای گذشته مسئولین زندان اقدام به انتقال ۲۰ تن از زندانیان عادی از سالنهای قبلی خود به سالن ۱۱ بند ۴ این زندان کردند که به علت فشار مضاعف بر افراد منتقل شده٫یکی از این زندانیان به نام میثم کریم پور برای رهایی از این وضعیت اقدام به خودکشی از طریق دارزدن کرد .مسئولین این زندان وی را که در کما به سر می برد٫به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل کرده اند.
گفته می شود هم اکنون لیست ۸۰ نفره ای از طرف مسئولین زندان جهت انتقال به این سالن تهیه شده که تاکنون تنها ۲۰ تن از این زندانیان به این سالن منتقل شده اند.
گفتنی است که پیش از این این سالن محل زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت بود که در شهریور ماه سال جاری جهت اعدام و فشار بیشتر از این سالن منتقل شده و ۲۵ تن از آنان در شهریور ماه اعدام شدند. 

زندانیان زندان رجایی شهر ، با ابراز نگرانی از وضعیت میثم کریم پور و فشار مضاعف مسئولان بر زندانیان عادی، از تمامی سازمان و نهادهای حقوق بشری خواهان پیگیری وضعیت وی و سایر افراد منتقل شده به سالن مذکور شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر