۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

اعدامهای مخفیانه در وکیل آباد مشهد

#حقوق بشر #ایران -هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان وکیل آباد مشهد محکوم به اعدام هستند



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫تعداد زیادی از زندانیان زندان وکیل آباد مشهد زیر اعدام قرار دارند .زندانیان زیر اعدام در بندهای ۴ و ۵ و ۶ این زندان نگهداری می شوند.بطور خاص بند ۵ بند محکومین به اعدام است. بدلیل محدودیت شدید در این زندان آمار زندانیان زیر اعدام مشخص نیست .
بطور هفتگی در این زندان اجرای حکم اعدام انجام بطور مخفیانه انجام می شود.پیش از این هنگام اجرای حکم همه تلفنهای زندان قطع می شد.هم اکنون تلفنها قطع نمی شود.اما محدودیتهای شدید در این زندان مانع اطلاع رسانی در این خصوص است و آمار و اسامی کمی از زندانیان وکیل آباد مشهد در دست است.
از اصلی ترین مشکلاتی که زندانیان با آن رودرو هستند ٫نبودن کارت تلفن برای تماسهای روزانه ضروری با خانواده است.از تهیه کارت توسط خانواده ها نیز جلوگیری می شود.تماس زندانیان با خانواده در حد مینیمم بوده و بدتر ازقبل نیز شده است.
همچنین زندانیان از عدم وجود گرمایش و امکانات در سرمای زیرصفر مشهد در رنج هستند.شوفاژهای داخل بند کار نمی کنند.از خانواده ها فقط یک پتو می گیرند و دور پتو را نیز می برند که جاسازی در آن وجود نداشته باشد.وضعیت بندهای زندانیان عادی از نظر سرما بسیار بدتر است.تعدادی از زندانیان بدلیل سرما همیشه مریض هستند.
آب و برق و گاز به دفعات قطع می شود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر