۱۳۹۵ اسفند ۸, یکشنبه

اعتراض به شکنجه از طریق خودزنی گروهی

#حقوق بشر #ایران -
بازگشت شکنجه های فیزیکی به زندانها و ضرب و شتم زندانیان عادی این بار به چه بهانه ای و با چه مجوز قانونی؟



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫روز یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۳۹۵ زندانیان عادی بند ۴ سالن ۱۱ زندان رجایی شهر (گوهردشت) پس از روزها شکنجه فیزیکی و روانی در اقدامی اعتراضی دست به خودزنی گروهی کردند که تعدادی از این زندانیان به علت وخامت جسمانی به بهداری زندان اعزام شدند.
اما مسئولین امنیتی و رئیس زندان در یک اقدام غیرانسانی بجای دلجویی از زندانیان و اهمیت دادن به موضوع اعتراض آنها به صورت وحشیانه با گارد سربازان و مزدوران شکنجه به سالن ۱۱ یورش آورده و بقیه زندانیان رابا باتوم مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.
لازم به یادآوری است که این زندانیان نگون بخت تحت لوای کلاه زن در سالن ۱۱ بند ۴ جمع آوری شده اند و از تمام امکانات زندان از قبیل بهداشت٫درمان٫... محروم هستند.
زندانبانان برای سرپوش گذاشتن به جنایات وحشیانه و سیستماتیک خود در زندانها و بازداشتگاهها با طرح موضوعات ایزایی سعی در انحراف افکار عمومی دارند.همان گونه که قبلا تحت لوای طرح برخورد با اراذل و اوباش و طرح ریزی زندان کهریزک و بازداشتگاههای دیگر را به وجود آوردند.
مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه ٫مرگ اکبر محمدی در ۳۵۰ اوین٫مرگ شاهرخ زمانی ٫افشین اسانلو٫منصور رادپور٫علیرضا کرمی خیرآبادی در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر٫مرگ امیر ساران و ولی الله فیض مهدوی در فرعی ۵ بند ۲ رجایی شهر و ده تن دیگر و این فشارها و شکنجه ها ادامه دارد. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر