۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

بیانیه جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در دومین سالگرد اعدام ۲۵ تن از زندانیان اهل سنت

 جمعی از زندانیان عقیدتی سیاس اهل سنت در زندان رجایی‌شهر (گوهردشت کرج)؛ طی بیانیه ای یاد ۲۵ تن از همرزمان خویش را که روز ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۵ اعدام شدند؛ را گرامی داشتند.


در این بیانیه که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده؛ آمده است:
«دو سال قبل در چنین روزی یعنی ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۵ جنایتکاران رژیم آخوندی ۲۵ جوان پاک و معصوم اهل سنت را که کرد زبان بودند و تنها جرمشان مبارزه برای آزادی و نه به اعدام؛ نه به ظلم؛ نه به دیکتاتور و ‌استبداد بود را به صلیب کشیدند. 
در یک روز تراژیک اما در پوشش یک روز عادی؛ در حالی که اکثر زندانیان در روزه سنت بودند و گوشت قربانی برای خودشان تدارک دیده بودند که بعد از سالها طعمی از آب گوشت را مزه کنند؛ با جمع شدن در سر یک سفره در کنار هم در شروع افطار؛ ناگهان نیروهای گارد و ضد شورش به بهانه انتقال داخل سالن ریختند و تک به تک آنها را به بیرون از سالن بردند. آنها را دستبند و پابند و چشم بند زدند و دهانشان را هم با چسپ بستند. 
همه را در کریدور اصلی طبقه پایین به صف کردند. آنها را با زبان روزه به سوئیتهای انتظار مرگ و اعدام بردند؛ بدون اینکه اجازه نوشیدن یک جرعه آب را به آنها بدهند. 
ساعتی قبل از اجرای حکم آنها را در حالیکه دهان و دست و ‌پا و چشمانشان بسته بود با باتوم و میله های آهنی مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند تا اینکه تمام استخوانهای آنها درهم‌شکست و بدنشان سیاه وکبود شد. خانواده‌های آنها هنگام دیدن پیکرهای فرزندانشان؛ این وضعیت را به چشم خود دیده بودند.»
بیانیه جمعی از زندانیان اهل سنت در بخش دیگری می افزاید:
»ما جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج در سالروز و یادبود اعدام جوانان رشید اهل سنت این جنایت را محکوم می‌کنیم. اعدامی که در خفا و سکوتی مطلق بدون اینکه حتی فرصت آخرین ملاقات با خانواده‌هایشان به آنها داده شود انجام شد و از همه شرم‌آورتر این که تعداد زیادی از آنها حتی طبق قوانین فرعونی‌شان حکم ‌اعدامشان نقض و با اعاده دادرسی‌شان موافقت شده بود.»
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: 
«ما زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت از تمامی ملت شریف و مبارز ایران، آزادیخوهان، زندانیان سیاسی، سازمانها و ‌نهادهای حقوقی، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و مدنی و اصحاب رسانه میخواهیم که این جنایت و ‌تمامی جنایات حکومت دژخیم ایران در حق زندانیان سیاسی را محکوم کرده و نقض اعدام‌ها و آزادی زندانیان سیاسی و نه به زندان نه به اعدام را مطالبه کنند و برای رسیدن به آزادی و ایرانی آزاد یک صف و یک دل و‌ یک صدا همدیگر را یاری کنیم.»

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعدام #اهل_سنت #زندانیان_عقیدتی_سیاسی  #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر