۱۳۹۶ آذر ۲۲, چهارشنبه

ممانعت از آزادی مهدی فراحی شاندیز و تحت فشار قرار دادن او در زندان مرکزی (ندامتگاه) کرج

#حقوق_بشر #ایران - ممانعت از آزادی مهدی فراحی شاندیز و تحت فشار قرار دادن او در زندان مرکزی (ندامتگاه) کرج



زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در زندان مرکزی کرج تحت فشار و آزار قرار داشته و مسئولین زندان از آزادی وی ممانعت بعمل می آورند.
 بر اساس گزارشی که از یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به دست کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است؛ چندی پیش آقای مهدی فراحی شاندیز به دادگاه منتقل شد و در حضور وکیل به وی گفته شد که حکمش آزادی است. اما مسئولین زندان از آزاد کردن وی سرباز می زنند. برای این زندانی سیاسی تابحال حداقل سه بار پرونده سازی و به اتهام توهین به خامنه ای به ۹ سال زندان و در اوایل سال جاری در دادگاهی در کرج به ۳ سال و نیم دیگر زندان محکوم شده است.
آقای مهدی فراحی از سال ۹۰ تاکنون در زندان به سر می برد.
بر اساس همین گزارش مهدی فراحی شاندیز در زندان مرکزی کرج بر خلاف اصل تفکیک جرائم در بند زندانیان عادی شرایط سختی را می گذراند.
برای تماسهای تلفنی وی با خانواده محدودیت وجود دارد. بندها بسیار پرجمعیت است به طوری که شلوغی و نبودن فضای کافی باعث عصبی شدن زندانیان و درگیری با یکدیگر می شود. همچنین این زندان فاقد امکانات بهداشتی و بسیار کثیف است. 

زندانیان از سیستم گرمایشی محروم هستند. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است و زندانیان برای رفع سوءتغذیه باید که از جیب خود از فروشگاه خرید کنند. افرادی که پول ندارند به دلیل مصرف غذاها با کیفیت نامرغوب دچار بیماری های گوارشی از جمله انواع بیماریهای عفونی می شوند. نوبت دیدار با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است و برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می کنند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبروست. 
خانواده این زندانی سیاسی نگران وضعیت وی و خواهان انتقال او به زندانی دیگر و به نزد زندانیان سیاسی هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #کرج #فشار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر