۱۳۹۶ آذر ۱۶, پنجشنبه

ندای استمداد و دادخواهی پدر نابینا و پیر محمدرضا حدادی برای نجات فرزند از اعدام

#حقوق_بشر #ایران - ندای استمداد و دادخواهی پدر نابینا و پیر محمدرضا حدادی برای نجات فرزند از اعدام 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی کودک مجرم محکوم به اعدام محمدرضا حدادی با مشکلات و بیماریهای جسمی و روحی در زندان عادل آباد شیراز محبوس است
پدر این زندانی که خود نابیناست و با مشکلات جدی مالی نیز روبروست از مجامع حقوق بشری خواست که برای آزادی فرزندش از زندان عادل آباد شیراز تلاش کنند. محمدرضا حدادی یکی از زندانیان در زندان عادل آباد شیراز است که به اتهام قتل در زیر سن 1۶ سالگی حکم اعدام گرفته است. 
پدر محمدرضا میگوید که فرزندش قتلی را مرتکب نشده و بدلیل اینکه وی زیر سن هیجده سال بوده به او گفته شده بوده که او جرم قتل را بعهده بگیرد چرا که به وی حکم اعدام نخواهند داد. او نیز همین کار را کرد. وی هم اکنون به بیماری های قلبی و داخلی روده و همچنین مشکلات جدی روحی و روانی دچار گردیده است. 
محمدرضا حدادی کودک متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در زمان دستگیری ۱۶ سال داشته و متهم به سرقت منجر به قتل است.
او در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در ۸ آبان ۱۳۸۲ برگزار شد اعتراف به سرقت و قتل کرده بود، اما سپس در ۱۶ آبان همان سال طی نامه‌ای به دادگاه نوشت که یکی از متهمین با وعده پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را به عهده بگیرد. او همچنین نوشت که فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته است.
این کودک مجرم تا بحال حداقل دو بار تا مرحله اجرای حکم پیش رفته است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#شیراز #عادل‌آباد #اعدام #کودک #پدر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر