۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

بیست و یکمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدصابر ملک رئیسی و تداوم اعتصاب غذای وی

#حقوق_بشر #ایران - بیست و یکمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمدصابر ملک رئیسی و تداوم اعتصاب غذای وی



امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه؛ بیست و یکمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی تبعیدی محمدصابر ملک رئیسی در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل است. این زندانی سیاسی بلوچ که در زندان مرکزی اردبیل در تبعید است؛ از روز ۸ آذر ماه؛ در اعتراض به ضرب و شتم و صدمه جانی توسط مسئولین زندان و عوامل آنها در اعتصاب غذاست. خواسته این زندانی سیاسی شکایت از مسئول حفاظت و دیگر مسئولین زندان و انتقال به زندان محل سکونتش می باشد.
بر اساس خبرهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ اداره اطلاعات زاهدان در تماس با خانواده محمدصابر ملک رئیسی وعده دادند که به شرط اینکه وی اعتصاب غذایش را بشکند؛ حکم او را تقلیل داده و وی را به زندان زاهدان منتقل می کنند. مامورین اطلاعات از خانواده این زندانی سیاسی خواستند که از فرزند خود بخواهند که اعتصابش را بشکند. اما هیچ عمل موثر تضمین داری انجام نشده است. 
بر اساس همین گزارش؛ با توجه به اینکه این وعده ها توخالی و بدون تضمین است؛ این زندانی سیاسی ۲۵ ساله که نزدیک به ۹ سال است در زندانهای زاهدان و اردبیل انواع و اقسام شکنجه ها را تحمل کرده است؛ همچنان تاکید بر ادامه اعتصاب غذای خود دارد.
لازم به یادآوری است که محمدصابر ملک رئیسی روز ۸ آذر توسط مسئول حفاظت زندان؛ افسرنگهبان؛ دیگر مسئولین زندان و عوامل زندانی آنها به شدت ضرب و شتم شد به طوری که از ناحیه سر و صورت و چشم دچار مصدومیت شد. این ضربات به حدی شدید بود که تهدید جانی برای این زندانی داشت. 
مسئولین زندان مرکزی اردبیل پیش از این نیز وی را یک شب به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل نگه داشتند. 

 در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعتصاب_غذا #زندان #تبعید #بلوچ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر