۱۳۹۶ آذر ۲۳, پنجشنبه

مشکل قلبی صابر ملک رئیسی در روزهای گذشته و تداوم اعتصاب غذای وی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا

 #حقوق_بشر #ایران -  مشکل قلبی صابر ملک رئیسی در روزهای گذشته و تداوم اعتصاب غذای وی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا



زندانی سیاسی جوان بلوچ محمدصابر ملک رئیسی در روزهای گذشته با مشکل قلبی مواجه شده و حالش به وخامت گراییده است. وی که در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل در شرایط تنبیهی و سخت به سر می برد؛ همچنان در اعتصاب غذاست. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ محمدصابر ملک رئیسی از روز ۸ آذر ماه؛ در اعتراض به ضرب و شتم و شکنجه خود و شکایت از مسئولین حفاظت و مسئولین زندان ضرب و شتم کننده دست به اعتصاب غذا زده و امروز ۲۳ آذر ماه؛ شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته است. 
دو روز پیش این زندانی سیاسی جوان که هشت سال از بهترین روزهای جوانی اش (از ۱۷ سالگی) را در زندان و تحت شکنجه گذرانیده است؛ در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل دچار مشکلی قلبی شد. مسئولین بهداری زندان با یک مداوای سرپایی وی را مجددا به قرنطینه فرستادند. 
این زندانی سیاسی روز ۸ آذر ماه؛ پس از ضرب و شتم با چوب و شلاق از طرف مسئولین و سربازان زندان؛ به قرنطینه منتقل و در قرنطینه توسط زندانیان عوامل رئیس حفاظت (منوچهر صورآذر) با کوبیدن جسم سنگین بر سر و صورتش زخمی و بیهوش شد. 
پس از چند ساعت بیهوش بودن جسم نیمه جانش را به بهداری منتقل کردند. وی که از ناحیه چشم و صورت مصدوم شده بود و بطور موقت بینایی یک چشمش را از دست داده بود؛ مسئولین زندان را عامل ضرب و شتم خود دانسته و از آنها شکایت دارد. 
خانواده این زندانی سیاسی جوان همچنان پیگیر وضعیت وی هستند. اما با بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین مربوطه روبرو شده اند. آنها از این وضعیت نگران بوده و خواهان انتقال وی به زندان شهر محل سکونت خود (چابهار) هستند.

محمدصابر ملک رئیسی به دلیل اتهاماتی که مرتکب آن نشده به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. 
وی که به زندان مرکزی اردبیل تبعید شده؛ در دوران حبس در این زندان با شکنجه های بسیار روبرو بوده و هست. از جمله این شکنجه ها نگهداری در هوای سرد اردبیل با بستن به میله ها برای ساعتهای طولانی در دی ماه گذشته بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اردبیل #اعتصاب_غذا #تبعید #بلوچ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر