۱۳۹۶ آذر ۲۵, شنبه

طراحی مسئولین زندان مرکزی اردبیل قطع تماس زندانیان سیاسی تبعیدی

#حقوق_بشر #ایران -  بی خبری از محمدصابر ملک رئیسی در وضعیت اعتصاب غذا 



مسئولین زندان مرکزی اردبیل؛ در یک عمل غیراخلاقی و غیرقانونی از تماس تلفنی زندانیان سیاسی تبعیدی این زندان با خانواده هایشان ممانعت به عمل می آورند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای دریافتی تماسهای تلفنی زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل از چند روز پیش همچنان قطع می باشد. 
این قطع تماس در شرایطی است که زندانیان سیاسی تبعیدی در معرض تهدید جانی و انواع و اقسام فشارهاو شکنجه ها قرار دارند. زندان مرکزی اردبیل یکی از زندانهایی است که شکنجه به شکل وحشیانه ای در آن متدوال است. به طوری که یکی از این زندانیان سیاسی تبعیدی؛ محمدصابر ملک رئیسی در تاریخ ۸ آذر ماه؛ به بهانه واهی توسط مسئولین زندان و عوامل آنها به شدت ضرب و شتم شده و با جسم سنگین بر سر و صورتش ضربه زدند. وی از آن تاریخ تاکنون (۱۸ روز ) است که با سر و صورت مجروح از ضرب و شتم در قرنطینه زندان در اعتصاب غذاست. 
این عمل حکایت از طراحی یک برنامه بلند مدت برای سرکوب و فشار بیشتر بر این زندانیان است. خانواده های این زندانیان سیاسی از این وضعیت بسیار نگران هستند. این خانواده ها که فرزندانشان با احکام سنگین و طولانی به شهرهای دوردست تبعید شده و به طور معمول به دلیل دوری مسافت و مخارج بالا قادر به ملاقاتهای معمول نیستند؛ از قطع تماس به طور خاص در شرایط حاضر در بسیار نگران هستند. به طور خاص آنها از وضعیت زندانی سیاسی جوان محمدصابر ملک رییسی که در روزهای گذشته با مشکل قلبی نیز مواجه بود نگرانند.
وخامت اوضاع در این زندان در شرایط حاضر ضریب می خورد چرا که زندانی سیاسی جوان محمدصابر ملک رئیسی در روز ۸ آذر ماه پس از ضرب و شتم وحشیانه توسط مسئولین زندان مرکزی اردبیل و مصدوم شدن از ناحیه چشم؛ صورت و سر به قرنطینه زندان منتقل و محروم از تماس و امکانات دیگر بوده است. وی پس از ضرب و شتم ساعتها در بیهوشی در قرنطینه محبوس بود و از انتقال وی به بهداری خودداری شد.
 صابر ملک رئیسی از آن تاریخ تاکنون که مدت ۱۸ روز است در اعتراض و شکایت از مسئول حفاظت و مسئولین دیگر ضرب و شتم کننده اقدام به اعتصاب غذا کرده است. در آخرین خبری که به دست ما رسیده بود؛ محمدصابر ملک رئيسی در زمان اعتصاب غذا دچار مشکلات قلبی شده اما در قرنطینه زندان محروم از رسیدگی پزشکی بوده است.
وی از سن ۱۷ سالگی به دلیل اینکه برادرش تحت تعقیب و در کشورهای دیگر است دستگیر شده و هم اکنون در ۲۵ سالگی حدود ۹ سال است که در زندان به سر می برد.  


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اردبیل #اعتصاب_غذا #تبعید #بلوچ #قطع_تلفن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر