۱۳۹۶ آذر ۱۷, جمعه

دهمین روز اعتصاب غذا و داروی محمدصابر ملک رئیسی و تداوم نگهداری وی در قرنطینه زندان

#حقوق_بشر #ایران - دهمین روز اعتصاب غذا و داروی محمدصابر ملک رئیسی و تداوم نگهداری وی در قرنطینه زندان



محمدصابر ملک رئیسی زندانی سیاسی بلوچ زندان مرکزی اردبیل همچنان با بدن و چشم و صورت زخمی در بند ۸ (قرنطینه) این زندان محبوس است. وی دهمین روز اعتصاب غذا و داروی خود را در قرنطینه زندان گذراند.
 به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ وی امروز ۱۷ آذر ماه؛ ۱۰ روز است که در اعتصاب غذاست و با وجود اینکه دچار مشکل در چشم و ضرب دیدگی سر و صورت و بدن است؛ در اعتراض از هیچ دارویی نیز استفاده نمی کند. 
مسئولین زندان اردبیل روز گذشته ۱۶ آذر ماه؛ از او خواستند که اعتصاب غذای خود را بشکند و خارج کردن او از قرنطینه را مشروط به شکستن اعتصاب غذا کردند. ولی وی اعلام کرد که از رئیس حفاظت زندان پرویز صورآذر؛ صادقزاده و فرهاد نوروزی رییس داخلی زندان شکایت دارد و در اعتراض به این رفتار وحشیانه و تا رسیدن به نتیجه اعتصاب غذای خود را نخواهد شکست.
مسئولین زندان اردبیل همچنان آزار و اذیت و توطئه علیه وی را ادامه داده و حتی از فروش آب معدنی به او خودداری کردند.
همبندیان این زندانی سیاسی بلوچ در همبستگی و حمایت از وی قصد اعتصاب غذا داشتند اما صابر با تاکید از آنان خواست که این کار را نکنند. 
گفتنی است که خانواده های زندانیان سیاسی تبعیدی اردبیل همراه با خانواده صابر ملک رئیسی در روزهای گذشته با تجمع و تحصن در مقابل ستاد خبری اطلاعات و استانداری زاهدان به شدت به ضرب و شتم و تهدید جانی وی اعتراض کرده و از مسئولین زندان شکایت کردند.
جهت یادرآوری محمدصابر ملک رئیسی زندانی سیاسی بلوچ که در ۱۷ سالگی دستگیر و به ۱۵ سال زندان محکوم شده است؛ روز ۸ آذر ماه به بهانه واهی به شدت توسط مسئولین و عوامل زندان شکنجه شده و با کوبیدن جسم سخت بر سر و صورتش با تهدید مرگ روبرو بود. وی که به قرنطینه زندان منتقل شده بود توسط زندانیان عوامل رییس زندان بشدت ضرب و شتم و زخمی شد. از آن تاریخ این زندانی سیاسی جوان دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #زندانیان_سیاسی #اردبیل #ترور #قتل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر