۱۳۹۶ آذر ۱۴, سه‌شنبه

ادامه تحصن خانواده های زندانیان سیاسی تبعیدی زندان اردبیل در زاهدان

#حقوق_بشر #ایران - ادامه تحصن خانواده های زندانیان سیاسی تبعیدی زندان اردبیل در زاهدان 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در ادامه تجمع اعتراضی روز گذشته خانواده های زندانیان سیاسی بلوچ تبعید شده به زندان مرکزی اردبیل؛ صبح امروز ۱۴ آذر ماه؛ خانواده ۴ زندانی سیاسی بلوچ به دفتر معاون سیاسی امنیتی استان زاهدان در خیابان آزادی این شهر رفته و در آنجا تجمع اعتراضی برگزار کردند. خواسته آنها حفاظت از جان فرزندانشان در مقابل اعمال ضدانسانی و شکنجه ها در زندان مرکزی اردبیل و انتقال آنها به شهر محل سکونتشان (چابهار) است.
تحصن و تجمع خانواده ها از روز ۱۲ آذر ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
روز گذشته ۱۳ آذر ماه؛ پس از مراجعه خانواده های زندانیان سیاسی به ستادخبری اطلاعات این شهر مامورین انتظامی با پرخاش و خشونت اقدام به پراکنده کردن آنها کرده و آنها را تهدید کردند که دستگیر خواهند شد. خانواده ها به سمت استانداری این شهر حرکت کرده و از نبود تامین جانی فرزندانشان شکایت کردند. مسئولین در استانداری زاهدان در پاسخ به اعتراض خانواده ها برای از سر باز کردن آنها گفتند که عریضه بنویسند.
بر اساس گزارش منبع موثق خانواده ها با اعتراض گفتند:« وضعیت فرزندان ما حاد است و اگر بخواهیم عریضه بنویسیم و در مورد شکنجه و بدرفتاری با فرزندانمان بنویسیم یک ماه طول می کشد. فرزندان ما دارند سیستماتیک  شکنجه می شوند».

به گزارش همین منبع؛ صبح امروز پس از مراجعه خانواده ها به معاون ستاد امنیتی استان زاهدان و اعتراض به وی به آنها قول داده شد که به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد اما خانواده ها گفتند که تحصن خود را تا انتقال فرزندانشان به چابهار ادامه خواهند داد.

گفتنی است که محمدصابر ملک رئیسی یکی از زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ روز ۸ آذر ماه؛ به وسیله مسئولین و مامورین زندان با چوب و شلاق در حالت بسته شده به میله فلزی شکنجه و سپس توسط زندانیان عوامل مسئولین زندان بشدت از ناحیه سر مضروب شد. وی در نامه خود به عاصمه جهانگیر گفته است که علاوه بر ضرب دیدگی بدن از ناحیه سر و چشم نیز مجروح شده و یک چشمش الان قادر به دیدن نیست.
محمدصابر ملک رئیسی از تاریخ ۸ آذر تاکنون در اعتراض به این اعمال ضدانسانی در اعتصاب غذاست.
پیش از این نیز شکنجه ها و برخوردهای مشابهی با زندانیان سیاسی تبعیدی یعنی ماهر کعبی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، نوراحمد حسن زهی، توسط مسئولان زندان مرکزی اردبیل صورت گرفته است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعتصاب_غذا #شکنجه #اردبیل #خانواده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر