۱۳۹۶ آذر ۲۳, پنجشنبه

تشکیل دادگاه و پرونده سازی برعلیه ابوالقاسم فولادوند

#حقوق_بشر #ایران - تشکیل دادگاه و پرونده سازی برعلیه ابوالقاسم فولادوند



پرونده سازی به دلائل واهی برای زندانیان سیاسی و ممانعت از آزادی آنان به یک امر روال تبدیل شده است. یکی از این زندانیان ابوالقاسم فولادوند است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه؛ زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند برای شرکت در دادگاه فراخوانده شد. به این زندانی سیاسی اعلام شد که مجددا به اتهام برهم زدن نظم عمومی و دادن شعار بر علیه خامنه ای و دیگر سران حکومتی مجددا برای وی پرونده سازی شده و محاکمه می شود.
ابوالقاسم فولادوند با اعلام اینکه دادگاه را به رسمیت نمی شناسد به این پرونده سازی اعتراض کرد.
زندانی سیاسی ابوالقاسم (جواد) فولادوند حدود ۶۰ ساله؛ متاهل دارای دو فرزند؛ پیش از دستگیری در شهر شهریار به رانندگی تاکسی مشغول بود.
ابوالقاسم فولادوند، در تاریخ ٢٣ بهمن ۹٢، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى صلواتی با حضور وکیل تسخیری و بدون حضور هیئت منصفه محاکمه و به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به رهبری» و «اخلال در نظم عمومی» به جمعا ۱۸ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
وی هم اکنون در زندان رجایی شهر (گوهردشت) در شرایطی نامناسب در سالن ۱۰ این زندان به سر می برد. این سالن محروم از امکانات بوده و مجهز به ۶۰ دوربین و سیستم شنود است. منافذ این سالن با ورقه های فلزی پوشانیده شده و امکان ورود و خروج هوا نیست. اموال شخصی آقای فولادوند و دیگر همبندیان وی در یورش اخیر مصادره شده و برگرداندن اموال به آنها منوط به درخواست تغییر بند از طرف زندانیان اعلام شده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #رجایی_شهر #گوهردشت #کرج #پرونده_سازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر